۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۹۲۶۱۲

نامه شدیداللحن پاپ به مقامات کلیسای آمریکا

نامه شدیداللحن پاپ به مقامات کلیسای آمریکا
بعد از انتشار گسترده اخبار جنایات کشیشان و مقامات کلیسای آمریکا، پاپ فرانسیس در نامه ای شدیداللحن به توبیخ این افراد پرداخت.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، بعد از چندین مورد رسوایی کلیسا به ویژه در کلیساهای آمریکا، پاپ فرانسیس در نامه ای بی سابقه خطاب به اسقف های این کشور، اعلام کرد که نحوه برخورد این اسقف ها با رسوایی های انجام شده در شهر شیکاگو و ایالت ایلینوی، نشان دهنده نیاز فوری به تغییر روش مدیریت در کلیسای کاتولیک است.

وی در این نامه نوشت: رنج مردم معتقد به خدا و نیز شخصیت کلیسا از موارد سوء استفاده از قدرت، سوء استفاده های جنسی و نیز نحوه برخورد با این جرایم، ادامه دارد. با انجام این گناهان و جرایم، اعتبار کلیسا به شدت به خطر افتاده و کاهش یافته است و اقداماتی که برای انکار یا پنهانکاری این موارد انجام شده، بسیار خطرناک تر است.

پاپ در نامه خود افزود: رنجی که با این گناهان و جرایم ایجاد شده، روابط اسقف ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است و موجب شده است که بجای مخالفت مناسب، تفرقه و پراکندگی در کلیسا ایجاد شود.

وی بیان داشت: اسقف های آمریکا بجای یافتن راهی برای حل مساله، بیشتر بر متهم کردن دیگران متمرکز شده اند.

پاپ فرانسیس، صد و ده اسقف و ده ها متخصص را به همراه سایر رهبران مذهبی برای برگزاری نشستی در تاریخ 21 تا 24 فوریه، جهت بررسی بحرانهای کلیسا به واتیکان فراخوانده است.

قربانیان سوء استفاده جنسی کلیسا، پاپ فرانسیس را متهم به سهل انگاری و تطول پرونده رسوایی جنسی کلیسا می کنند.

در ماه جولای سال گذشته بعد از طرح اتهام سوء استفاده جنسی از یک پسر شانزده ساله از سوی کاردینال تئودور مک کریک (Theodore McCarrick)، از شخصیت های برجسته کلیسا در آمریکا، پاپ فرانسیس استعفای این کاردینال را پذیرفت.

شایان ذکر است که تحریف دین مسیحیت و نیز رهبانیت اجباری برای برخی از مقامات کلیسا، موجب وقوع روانپریشی جنسی در این افراد شده و موجب شده است که هر از چندگاهی اخبار فساد جنسی مقامات کلیسا به بیرون درز کند. در همین راستا، به دلیل قداست پوشالی ساخته شده از سوی واتیکان برای مقامات کلیسا، بسیاری از افراد جرأت ایراد اتهام و یا شکایت از کلیسا را نداشته اند. اما در سال های اخیر، پرونده فساد بسیاری از کشیشان، اسقف ها و حتی کاردینال های مهم کلیسای کاتولیک رومی، فاش شده است.

پاپ چندی پیش دو کاردینال برجسته واتیکان که یکی مقام اعظم کلیسا در استرالیا و دیگری در شیلی بود را عزل کرد./847/ب901/ف

ارسال نظرات