۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۹۲۸۹۹

برگزاری سمینار «نقش دین در همزیستی مسالمت‌آمیز» در مالزی

برگزاری سمینار «نقش دین در همزیستی مسالمت‌آمیز» در مالزی
سمینار علمی «نقش آموزه‌های دینی در همزیستی مسالمت‌آمیز» به همت مرکز مطالعاتی و پژوهشی شرق و غرب آسیا در کوالالامپور، پایتخت مالزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز مطالعاتی و پژوهشی شرق و غرب آسیا (Asia West East Centre) در نظر دارد سمیناری با عنوان «نقش آموزه‌های دینی در همزیستی مسالمت‌آمیز» را ۲۰ دی‌ماه با مشارکت مرکز مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی(IAIS)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، مرکز مطالعات عالی دانشگاه تهران و همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مالزی برگزار کند.

در این سمینار یک روزه سعی بر این است به این پرسش‌ها که دیدگاه ادیان سه ‏گانه اسلام، مسیحیت و یهودیت درباره همزیستی مسالمت‌‏آمیز با پیروان مذاهب دیگر چگونه است؟، آیا ادیان حق همزیستی مسالمت‌‏آمیز را به رسمیت می‏‌شناسند؟، ادیان سه گانه با توجه به اصول مشترک دینی حاضرند با پیروان مذاهب دیگر، همزیستی مسالمت‏‌آمیز داشته باشند یا خیر؟ و «انتساب خشونت به اسلام» درست است یا خیر؟ پاسخ داده ‏شود.

سمینار کوالالامپور در مؤسسه مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی برگزار خواهد شد و در آن اندیشمندان اسلامی و سایر مذاهب همچون پروفسور هاشم کمالی؛ مدیر این مؤسسه، چاندرا مظفر؛ اندیشمند و فعال سیاسی و اجتماعی مالزی، کشیش سیوین کیت؛ اندیشمند مسیحی مالزی و اوسایا سانکار، محقق و نویسنده بودایی مالزیایی سخنرانی خواهند کرد.

پروفسور «سارجیت سینگ» استاد دانشگاه و اندیشمند سیک مالزیایی، پروفسور «خدیجه» استاد آکادمی اسلام دانشگاه مالایا، خانم علوانی «غزالی» استاد آکادمی اسلام دانشگاه مالایا، «محمود واعظی» استاد دانشگاه تهران و مدیر مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران و حجت‌الاسلام «محمود مرویان حسینی» استاد دانشگاه و مدیر بنیاد پژوهشی آستان قدس رضوی از دیگر سخنرانان سمینار خواهند بود./847/ب102/ف

ایکنا

ارسال نظرات