۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۹۲۹۷۰
مهرابی خبر داد؛

تحصیل یک هزار و ۵۰۹ طلبه در حوزه علمیه خواهران لرستان

تحصیل یک هزار و ۵۰۹ طلبه در حوزه علمیه خواهران لرستان
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان گفت: یک هزار و ۵۰۹طلبه در پایه های سطح دو و سه مشغول تحصیل هستند.

اکرم مهرابی، معاون آموزش حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: تحصیل در حوزه فرصتی برای تربیت نسلی انقلابی و پرورش طلابی توانمد در هدایت دینی جامعه است.

وی افزود: طلاب باید فرقت تحصیل در حوزه را غنیمت شمارند و در راستای تقویت توان علمی، تبلیغی و اخلاقی خویش از فرصت هایی مه در اختیار دارند بهره مند شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان ادامه داد: برای ارتقای توان علمی و اخلاقی طلبه که دو بال برای موفقیت این قشر است، همواره امکانات رفاهی و تحصیلی و زمینه لازم فراهم است.

وی به برگزاری دوره های آموزشی و اخلاقی در حوزه اشاره کرد و گفت: این کارگاه ها همواره با هدف ارتقای سطح اطلاعات علمی طلبه در زمینه های علمی و بهره مندی از توان علمی اساتید حوزه برگزار می شود.

مهرابی خاطرنشان کرد: طلبه موفق کسی است که در زمینه تحصیل و فراگیری علوم دینی هدفمند باشد و در ارتقای توانمندی های خود از هر فرصتی بهره مند شود، تحصیل را در اولویت برنامه های خود قرار دهد و فرصت ها را غنیمت شمارد.

وی در ادامه با یادآوری به فعالیت ۱۳ مدرسه علمیه خواهران در لرستان اظهار داشت: از این تعداد ۱۰مدرسه در سطح دو و سه مدرسه در سطح سه فعالیت دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان بیان داشت: امسال در سطح دو ۱۷۸طلبه و در سطح سه نیز ۳۱ طلبه پذیرش شده است.

وی با اشاره به فعالیت سه مدرسه در سطح سه و تحصیل طلاب در رشته های تخصصی علوم و معارف اسلامی، فقه و اصول و کلام عنوان داشت: تحصیل طلاب در رشته های تخصصی فرصتی برای تربیت نیروهای بومی و فعالیت در زمینه های مختلف است، پس از فارغ التحصیل شدن این طلبه ها می توان از ظرفیت آنان در حوزه بهره مند شد.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان در پایان بیان داشت: هم اکنون یک هزار و ۵۰۹ طلبه خواهر در استات لرستان مشغول تحصیل در پایه های مختلف و فراگیری علوم دینی هستند./۹۴۵۱/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات