۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۹۲۲۹۷

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی
بررسی وضعیت اساتید حوزه علمیه، ارتقای «سواد رسانه‌ای» حوزویان استان و برگزاری کارگاه‌های بصیرت افزایی در مراکز فرهنگی تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی صادقی علوی، مسؤول ارزشیابی و ارتقای اساتید حوزه‌های علمیه طی سفری به تبریز، به بررسی وضعیت و ارزیابی کم و کیف اساتید حوزه‌های علمیه استان آذربایجان‌شرقی پرداخت.

وضعیت احکام حقوقی، پرونده‌ها و تعداد اساتید مورد نیاز و موجود در مدارس علوم دینی استان نیز از دیگر مواردی است که در جریان این سفر، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. همچنین در جلسه‌ای که با حضور اساتید منتخب برگزار شد، شیوه‌های ارزیابی و ارتقاء اساتید و منابعی که در این خصوص وجود دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، برگزاری جلسه با مدیر حوزه‌های علمیه استان آذربایجان‌شرقی و جمع بندی و ارائه گزارش در خصوص موارد مطروحه، بخش پایانی سفر مسئول ارزشیابی و ارتقاء اساتید حوزه‌های علمیه به تبریز بود.

ارتقای «سواد رسانه‌ای» حوزویان آذربایجان‌شرقی

کارگاه آموزشی «سواد رسانه» با موضوع‌های فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی» و «امنیت در فضای مجازی» در مدرسه علمیه خواهران شهرستان اهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمودی از استادان حوزه علمیه و از کارشناسان رسانه، با تأکید بر مواظبت از فرزندان در فضای مجازی، گفت: گاهی پیام‌های این رسانه‌ها، اعتقادات و ارزش‌ها ما را به شکل غیرقابل‌باوری متفاوت نشان داده و تغییر می‌دهند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند تأثیرات مخرّبی روی کودکان داشته باشد، افزود: سواد رسانه‌ مجموعه‌ای از مهارت‌های قابل یادگیری برای دسترسی، تجزیه و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای است که در عصر امروز و در دنیای مجازی یک مهارت ضروری محسوب می‌شود.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته خانواده و دوستان برای کودکان قصه‌گویی می‌کردند، گفت: امروز تلویزیون، فیلم‌ها، موسیقی و اینترنت، قوی‌ترین قصه‌گویان هستند، پیام‌های رسانه‌ای، افکار، نگرش‌ها و اقدامات ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و همه تحت تأثیر تبلیغات، اخبار و سایر اشکال رسانه‌ای قرار می‌گیرند، به همین دلیل پیام‌رسانان نیروی فرهنگی قدرتمندی در جامعه هستند.

دیدار با مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات استان با مدیر جدید مرکز مدیریت خواهران استان دیدار و گفتگو کرد و با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن، خواستار افزایش همکاری این دو مجموعه حوزوی در اجرای برنامه‌های مشترک شد.

حجت‌الاسلام روشن‌تن که پیش از این معاونت تهذیب مرکز مدیریت برادران استان را به عهده داشت، بعد از معرفی مرکز قم و با تأیید نماینده ولی فقیه در استان که تولیت حوزه‌های استان را بر عهده دارد به عنوان مدیر مرکز مدیریت خواهران استان منصوب شده است.

وی دیدار با مدیران و همکاران مرکز خدمات را مایه دلگرمی در خدمت به حوزه‌های علمیه دانست و ابراز امیدواری کرد با تعامل این مرکز، بتواند گامی ثمربخش برای حوزه‌های علمیه بردارد.

کارگاه آموزشی «فرزندپروری و سواد رسانه‌» در تبریز برگزار شد

کارگاه‌های تخصصی سواد رسانه‌ای و فرزند پروری برای ارتقای سطح آگاهی و بینش عمومی طلاب، به ویژه آشنایی با فضاهای مجازی و تربیت فرزند، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) تبریز، با همکاری و هماهنگی مرکز مدیریت و معاونت فرهنگی مرکز خدمات برگزار شد.

حجت‌الاسلام عابدی کارشناس فرهنگی مرکز خدمات، هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را افزایش سطح آگاهی و بینش عمومی طلاب و خانواده آنان عنوان کرد و خواستار مشارکت بیش از پیش طلاب در برنامه‌های فرهنگی این مرکز شد. این کارگاه به صورت تخصصی برای 30 نفر از استادان و کادر آموزشی در این مدرسه علمیه برگزار شد.

گفتنی است، «آشنایی با مهارت سواد رسانه‌ای»، «آسیب‌شناسی رسانه‌های رایج»، «راه‌های مصون‌سازی خانواده در برابر رسانه‌های مخرب» و «روش‌شناسی تربیت رسانه‌ای یا آسیب‌های تربیتی رسانه‌های جمعی» موضوعات کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای بودند.

برگزاری کارگاه‌های بصیرت افزایی در مراکز فرهنگی تبریز

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری «کارگاه‌های بصیرت‌افزایی» در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز برای عموم مردم خبر داد و گفت: تبیین و تحقق فرمایشات امام خمینی(ره) و عمل به فرامین مقام معظم رهبری هدف اصلی برگزاری کارگاه‌های بصیرت‌افزایی است.

وی افزود: تبیین حماسه 9 دی بعنوان نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی، حفظ اصول اسلام و آرمانهای انقلاب، استواری اجتماع و بیعت مجدد مردم با آرمانهای والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌ها به شمار می رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: مردم ولایت‌مدار و متدین تبریز، در طول تاریخ بارها در وقایعی همچون مشروطه، پیروزی انقلاب، ۸ سال دفاع مقدس و حماسه هشتم دی ماه ضمن تجدید بیعت با ولایت، هوشیاری و بصیرت خود را به زیباترین شکل به نمایش گذاشتند که این حضور هوشمندانه و با بصیرت مردم آذربایجان و ایران تجلی ایمان و اقتدار ملت در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی است.

وی افزود: کارگاه‌های بصیرت‌افزایی از سوی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه تا روز پنجشنبه مورخه 20 دی در مراکز فرهنگی شهرداری تبریز برگزار می‌شود که عموم شهروندان می‌توانند به صورت رایگان در این نشست ها شرکت کنند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات