۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۹۳۱۵۳
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

کسي بار گناه ديگري را بر دوش نمي کشد

کسي بار گناه ديگري را بر دوش نمي کشد
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: در قرآن داريم که کسي بار گناه ديگري را بر دوش نمي کشد، اما بعضي ها مي گويند که اين را بخور از شير مادر برايت حلال تر است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در سخنانی به تبیین برخی از ضرب المثل‌های اشتباه در جامعه پرداخت که متن آن تقدیم مخاطبان می‌شود.

مي نخور منبر نسوزان مردم آزاري نکن

بعضي ها خلاف حرف خدا حرف مي زنند و حرف خودشان را هم حرف حقي مي دانند، مثلا به طرف ميگويند که برو جلو گناهش با من، خدا مي گويد که گناهش بر گردن خودت است نه بر گردن ديگري.

در قرآن داريم که کسي بار گناه ديگري را بر دوش نمي کشد، اما بعضي ها مي گويند که اين را بخور از شير مادر برايت حلال تر است.

مگر شما شارع يعني تعيين کننده احکام شرع هستيد؟

شما بدانيد که بهشت را خدا مي گويد که به چه کسي مي دهيم . قرآن مي فرمايد: بشتابيد به سوي بهشت که بهشت براي افراد متقي است. چشمه هاي بهشت در انتظار متقين است. خدا در آخر سوره ي قمر هم همين را مي فرمايد .

اين شعر از مبنا غلط است. ما مي گوييم که مي نخور منبر نسوزان مردم آزاري نکن . شايد اين فردي که ميگويد که من همه ي کارهاي خوب را انجام مي دهم ، شايد در زندگي اش مردم آزاري است و خواهرش به او مي گويد که من مردم آزاري نمي کنم و عبادت هم انجام نمي دهم.

ما در اسلام نبايد چيزي را فداي چيز ديگري بکنيم ،هر چيزي بايددر جاي خودش حفظ بشود. نماز و روزه جاي خودش خوب است و مشروب خوردن هم جاي خودش حرام است ، آزار رساندن هم حرام است.

پس استدلال خواهر ايشان درست نيست. مثل اين است که الان در جامه بعضي ها مي گويند که قلبت پاک باشد، حجاب مهم نيست.

همه خواهر و برادر هستيم. بله قلب پاک است ولي اين اعضا کانال قلب است. وقتي به نامحرم نگاه مي کنم، وقتي بد حجاب هستم، وقتي موسيقي گوش مي دهم ، شعاع تمام اينها به قلب مي رود و اين قلب را مکدر مي کند. ما نمي توانيم بگوييم که قلبت پاک باشد و هر کاري مي خواهيم انجام بدهيم./876/د102/ب1

ارسال نظرات