۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۹۳۳۸۴
مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم:

خلأ معنویت، انسان را به نابودی می‌کشاند

خلأ معنویت، انسان را به نابودی می‌کشاند
حجت الاسلام فرهاد دهقانی گفت: خلأ معنویت در زندگی، انسان ها را به نابودی می‌کشاند و تقویت معنویت انسان را از حیث جسمی و روحی سالم نگه می دارد.

حجت الاسلام فرهاد دهقانی مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار درباره وجه تسمیه ولادت این بانوی بزرگوار به روز پرستار گفت: یک پرستار با توجه به همه مشکلاتی که دارد به تیمار بیماران می پردازد.

وی افزود: حضرت زینب(س) با آن همه ستم‌هایی که اعم از داغ‌ها، پیمان شکنی ها و بی وفایی ها دیده بود و توان ایستادن نداشت، حتی نماز خود را نشسته می خواند اما تنها پرستار امام سجاد(ع) و همه مصیبت زدگان واقعه کربلا، زنان و بچه ها بود.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) اظهار داشت: همانطور که در روایات آمده نام حضرت زینب(س) را جبرئیل از طرف خداوند به پیامبر اکرم(ص) ابلاغ فرمود؛ زینب یعنی زینت پدر. پدر کسی است که پیامبر به او فرمود یا باب الله.

وی در ادامه بیان داشت: پدر کسی است که پیامبر(ص) فرمود علی مع الحق و الحق مع علی یعنی زینت و زیبایی حق زینب کبری است؛ زینب یعنی زینت پدر، آن هم پدری مانند حضرت علی(ع) که حقیقت دین است حضرت زینب(س) زینت حضرت علی علیه السلام است یعنی در واقع زینت دین است.

حجت الاسلام دهقانی اظهار داشت: اسلام، نبوی الحدوث و حسینی البقا است در این بقا وقتی انسان دقیق شود متوجه می‌شود که شروع این بقا حسینی بود امام سجاد(ع) بعد از شهادت امام حسین(ع) علمدار این نهضت بود.

وی افزود: حضرت زینب(س) زن عارفه و کامله ای بود که امام سجاد(ع) در مدح ایشان فرمود خودِ خدا آموزگار شماست؛ ارتباط کامل یک انسان با خدا سبب می شود از او آدم محکمی ساخته شود که حوادثی مثل کربلا هم او را از پا در نیاورد؛ زن باشد یا مرد فرق نمی کند.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) بیان داشت: اگر الگوی زنان و مردان در زندگی حضرت زینب(س) بود این همه قهر و طلاق و کینه در خانواده ها نبود زینب کبری الگو نشده از این رو اوضاع برخی خانواده ها به یک بحران تبدیل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بدانیم که فقط ارادتمند این بانوی بزرگوار بودن کافی نیست، ما نیز مانند این بانوی بزرگوار درون خود را تقویت کنیم، تقویت ارتباط با عالم غیب؛ خلأ معنویت در زندگی، انسان ها را به نابودی می‌کشاند و از طرف دیگر تقویت معنویت انسان را از حیث جسمی و روحی سالم نگه می دارد./۹۶۹/ت302/ب1

ارسال نظرات