۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۹۳۹۰۲
دبیر همایش کتاب سال حوزه تشریح کرد؛

جزییات برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه

جزییات برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه
دبیر همایش کتاب سال حوزه با تشریح جزییات برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه از ارسال 1172 اثر به دبیرخانه همایش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه، حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه در دیدار اعضای ستاد برگزاری بیستمین همایش کتاب سال حوزه با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گزارشی از جزییات آثار رسیده به دبیرخانه همایش ارائه کرد.
وی با بیان این که در طول بیست دوره برگزاری همایش کتاب سال حوزه در مجموع ۱۶ هزار و ۸۹۴ کتاب به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: نسخه‌ای از کتاب‌های ارسالی در اختیار کتابخانه آیت الله حائری و نسخه‌ای نیز در اختیار کتابخانه مسجد اعظم قم  قرار می‌گیرد و با این کار به نوعی غنی سازی کتابخانه حوزه نیز از این طریق انجام می‌شود.
حجت الاسلام مقیمی حاجی اظهار داشت: در مجموعه برگزاری ادوار مختلف همایش کتاب سال حوزه، دو هزار کتاب به فرآیند مرحله دوم رسیده بودند که از این میان ۱۹۵ کتاب به عنوان اثر برتر و ۲۴۰ کتاب به عنوان اثر دوم و شایسته تقدیر شناسایی و معرفی شده اند.
وی با بیان این که ۹۰ درصد نویسندگان آثار ایرانی و ده درصد غیر ایرانی هستند، گفت: در دوره نوزدهم همایش کتاب سال حوزه با توجه به تبلیغات انجام شده، ۱۵۰ کتاب از کشور‌های مختلف اسلامی داشتیم که بیشتر آن متعلق به عراق بود.
حجت الاسلام مقیمی حاجی اضافه کرد: از سال گذشته طبق تصویب شورای برنامه ریزی همایش، مقالات علمی پژوهشی نیز به جشنواره اضافه شده است، امسال در کنار برگزاری همایش کتاب سال حوزه، دومین دوره است که مقالات علمی پژوهشی نیز بررسی و تقدیر می‌شود.
وی بیان داشت: در حال حاضر ۶۰ فصلنامه علمی پژوهشی از جانب حوزویان منتشر می‌شود که آثار خود را برای ما دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه ارسال می‌کنند؛ در همایش بیستم نیز چند اثر در این بخش برگزیده و تجلیل می‌شوند.
حجت الاسلام مقیمی حاجی افزود: امسال در کنار آثار علمی پژوهشی و ترویجی بر اساس اهداف و ماموریت‌های حوزوی، یک رده جداگانه برای آثار فرهنگی تبلیغی تصویب شد که ما در این دوره این مساله را اجرایی کردیم.
دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه در ادامه اظهار داشت: امسال با توجه به این که مقارن با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، بخش ویژه‌ای نیز به منظور تقدیر از آثار مرتبط با انقلاب اسلامی را راه اندازی کردیم که در همایش بیستم از دو اثر به عنوان اثر برگزیده و شایسته تقدیر تجلیل خواهد شد.
حجت الاسلام مقیمی از فعالیت هجده گروهی علمی در همایش بیستم کتاب سال حوزه خبر داد و گفت: در جشنواره بیستم ۱۱۷۲ پایان نامه و کتاب به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد ۲۱۹ اثر یعنی هجده درصد به مرحله دوم راه یافت.
وی بیان کرد: ۵۱ اثر کاندیدا بودند که امسال چهار اثر برگزیده و ۲۱ اثر به عنوان شایسته تقدیر خواهیم داشت. /۹۲۵/د ۱۰۳/ش
ارسال نظرات