۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۹۴۱۲۳
نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

به سخنان و رفتارهای آمریکا نباید اعتماد کرد

به سخنان و رفتارهای آمریکا نباید اعتماد کرد
نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به سفر مسؤولان آمریکایی به منطقه گفت: به سخنان و رفتارهای آمریکا نباید اعتماد کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آخرین رویدادهای سیاسی این کشور گفت: کلید حل مشکلات لبنان در دست مسؤولان است بنابراین باید هر چه سریعتر مشکلات مردم را حل و فصل کنند و از انجام هر گونه اقدامی که مخالف با مصالح ملی است به شدت اجتناب ورزند.

وی سفر دیوید هیل معاون وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان را تکمله سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه دانست و تصریح کرد: این سفرها با هدف اعطای امید و حفظ هم‎پیمانان و تحریک آنان علیه جبهه مقاومت و حزب الله و با چهره یک انسان مصلحت اندیش و دلسوز برای امنیت، ثبات و آینده لبنان صورت گرفت.

حجت الاسلام شیخ علی دعموش افزود: مردم لبنان باید بدانند که آمریکا در کنار رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار دارد و این رژیم بارها حق حاکمیت لبنان را نادیده گرفته و به مرزهای زمینی و دریایی این کشور تجاوز کرده است. اعضای مقاومت و شهدا با خون خود از لبنان محافظت کردند بنابراین مصلحت این کشور در آن است که که به سخنان و رفتارهای آمریکا که منطقه را نابود کرده، اعتماد نکنند.

وی با اشاره به اقدام آمریکا در خروج نیروهای نظامی خود از سوریه گفت: این اقدام آمریکا نشان دهنده شکست اهداف این کشور در سوریه است. آمریکا با این تصمیم خود آسیب جدی به هم‎پیمانان خود زدند و آنان را رها ساختند.

نائب رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان با بیان اینکه آمریکا و مسؤولان آن قابل اعتماد نیستند، اظهار داشت: سفرهای مسؤولان آمریکای به منطقه نمی تواند ضعف و شکست آنان را جبران کند.

گفتنی است که سفر دوره‌ای پمپئو به چندین کشور عربی سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد و از اردن، عراق، عربستان سعودی، مصر، بحرین، امارات و قطر بازدید کرد./994/ب901/ف

ارسال نظرات