۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۹۴۲۳۲
حجت الاسلام علوی تهرانی:

احیای فاطمیه مهر بطلانی بر جریان سقیفه است

احیای فاطمیه مهر بطلانی بر جریان سقیفه است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه احیای فاطمیه مهر بطلانی بر جریان سقیفه است، گفت: خداوند از جریان سقیفه غضبناک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امیر(ع) گفت: وجود حضرت زهرا(س) در چنان رتبه و مرتبه‌ای قرار دارند که غضب و رضایت ایشان غضب و رضایت خداوند است.

وی افزود: این عالی‌ترین مرتبه‌ای است که می‌توان برای یک بشر تصور کرد، دیگر انسان‌ها هرچقدر هم بتوانند به رشد و کمال برسند هدفشان آن است که خداوند را به خشم نیاورند و همواره حضرت حق را ازخودراضی نگاه‌دارند اما صدیقه طاهره(س) بالاتر از این مقام و بیانگر وصل ایشان به منبع وحی است.

حجت الاسلام علوی تهرانی درباره غضبناک بودن حضرت زهرا(س) از کودتاگران سقیفه، ابراز کرد: زمانی که آن دو نفر به ملاقات حضرت زهرا(س) آمدند حضرت روی خود را از آنان برگرداندند و جواب سلامشان را ندادند؛ این برخورد معصوم بیانگر اوج غضب ایشان از آنان بود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت خطاب به آن دو فرمودند: آیا شما از پدر من نشنیده‌اید که فاطمه پاره تن من است و هر که او را آزار دهد مرا و خداوند را آزار داده است همچنین آیا نشنیده‌اید که پدرم در باب من فرمود: هر که فاطمه را بعد از حیات من اذیت کند مانند اذیت کردن ایشان در دوران حیات من است، به خداوند قسم بعد از هر نماز من شمارا که مرا آزار دادید نفرین می‌کنم.

وی افزود: حضرت زهرا(س) به امیرمومنان علی(ع) وصیت کردند که پیکر ایشان را شبانه دفن کند تا مبادا آن دو بر پیکر حضرت حاضر و نماز اقامه کنند و این بیانگر استمرار غضب حضرت از آن دو تا لحظه مرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی بیان داشت: بر اساس حدیث ثقلین اطاعت و تبعیت از حضرت زهرا(س) بر همه مسلمانان واجب است بنابراین همه مسلمانان باید بدانند که موضع ایشان نسبت به جریان سقیفه چه بوده و چون تا پایان عمر از این مکتب خشمگین بودند پس خداوند به جریان سقیفه غضبناک است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسی که فاطمیه را احیا می‌کند در اصل مهر بطلان بر سقیفه می‌زند.

وی بابیان اینکه فاطمیه یک مساله اعتقادی است و گفت: حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت را به مردم آموزش دادند چراکه امامت از اصول دین است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات