۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۹۴۵۰۵
استاد حوزه علمیه:

عاشورا نشأت گرفته از ماجرای شهادت حضرت زهرا است

عاشورا نشأت گرفته از ماجرای شهادت حضرت زهرا است
حجت الاسلام کرمی عاشورا را نشأت گرفته از ماجرای شهادت حضرت زهرا(س) دانست و گفت: ایشان حقانیت علی(ع) را تا ابد به مردم ثابت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کرمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در هیات رزمندگان غرب تهران گفت: غاصبان خلافت مورد خشم و غضب خداوند هستند.

وی با بیان اینکه جریان سقیفه اساس دین را هدف قرار داده بود، ادامه داد: حضرت زهرا(س) می دانستند که اگر در دفاع از اساس دین برخیزند مورد آزار و اذیت غاصبان خلافت قرار می‎گیرند، ایشان به نقشه آنان آگاه بودند و با آگاهی کامل وارد میدان شدند.

حجت الاسلام کرمی با تاکید براینکه حضرت فاطمه زهرا(س) اهداف پشت پرده جریان سقیفه را تا ابد رسوا ساختند، ابراز کرد: حضرت زهرا(س) با اقداماتی که انجام دادند آنان را عصبانی ساختند و احساسات مردم را تحریک کردند و باطل آلوده غاصبان خلافت را برهمگان آشکار ساختند کاری که امام علی(ع) نمی توانست انجام دهد.

استاد حوزه علمیه پیروی از هوای نفس و رسیدن به جاه مقام را مهمترین دلیل غصب خلافت و جایگاه امیرمومنان علی(ع) بیان کرد و گفت: امت اسلامی بعد از رحلت رسول خدا برای آن که بتوانند به خواسته های نفسانی خودشان دست یابند دختر پیامبراسلام را که رضا و غضب ایشان رضا و غضب خداوند بود را تهدید کردند و درب خانه حضرت را به آتش کشاندند.

وی ادامه داد: در ماجرای سقیفه حضرت زهرا(س) در دفاع از امیرمومنان علی(س) پیشگام شدند تا به مردم بفهمانند حق با امیرمومنان است و مدعی آن نشوند که فضای غبار آلود مانع آن شد که بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند.

حجت الاسلام کرمی عاشورا را نشات گرفته از ماجرای شهادت حضرت زهرا(س) دانست و گفت: خدمتی که حضرت زهرا(س) به اسلام کردند امام حسین(ع) در روز عاشورا انجام ندادند ایشان حقانیت علی(ع) را تا ابد به مردم ثابت کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امت اسلام بعد از وفات پیامبر با سکوتشان از باطل دفاع کردند و حق را زیر پا گذاشتند چرا که تمایلات نفسانی به آنان اجازه دفاع از ولایت را نمی داد، عنوان کرد: در بسیاری از مواقع حق آشکار است اما هوای نفس مانع تایید حق می شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) حق و باطل را از یکدیگر مشخص کردند، خاطرنشان کرد: سقیفه یک جریان اتفاقی نبود بلکه این جریان ریشه در دوران حیات رسول خدا داشت اما اجتماع نامبارکشان بعد از وفات پیامبر آشکار شد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات