۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۹۴۵۲۵
با هدف تربیت مربی صورت می‌گیرد؛

برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی ویژه طلاب خواهر استان چهارمحال و بختیاری

برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی ویژه طلاب خواهر استان چهارمحال و بختیاری
اسکندری گفت: با توجه به شرایط روز جامعه طلبه‌ای می‌تواند موفق باشد که در زمینه نیاز‌های مردم پاسخگو بوده و این تنها با تحصیل در حوزه محقق نمی‌شود.
خانم فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و مهارتی ویژه طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران این استان در سال جاری، خاطرنشان کرد: در سال جاری با همکاری مدارس علمیه خواهران استان، اداره تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان دوره بسیار خوبی در راستای تربیت مربی در زمینه‌های مختلف و متناسب با نیاز‌های روز جامعه برگزار شد.

وی با تشریح دوره‌های آموزشی و مهارتی که در سال جاری و تاکنون با حضور طلاب خواهر در استان برگزار شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸ کارگاه مهارتی نیم روزه با موضوع مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های حل مسأله و حل تعارض، معیار‌های انتخاب همسر، نقش بازی در سلامت روان کودکان و تربیت فرزند برگزار شده است که در نوع خود بی سابقه است.

اسکندری با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون سه دوره علمی آموزشی نیز به میزبانی مدارس علمیه شهرکرد، فارسان و بروجن برگزار شده است، ادامه داد: این دوره‌ها شامل تربیت مربی خانواده، تربیت فرزند و پودمانی خانواده بوده که بیش از ۳۰۰ طلبه از ظرفیت این دوره‌ها استفاده کرده اند.

وی با توجه به نیاز‌های روز جامعه، ورود طلاب به عرصه امر تبلیغ را از مهمترین ضرورت‌ها بیان کرد و افزود: با توجه به حساسیت‌های بحث تبلیغ در شرایط کنونی جامعه، آشنایی طلاب با مباحث مرتبط باید در اولویت قرار گیرد و برگزاری این دوره‌های مهارتی نیز با این هدف صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برگزاری دوره‌های تربیت مربی در سال آینده نیز با قوت هر چه بیشتر ویژه طلاب خواهر با موضوعات گوناگون برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ان شاءالله دوره‌های سال آینده با موضوعات شبهه زدایی اعتقادی در خانواده، نقد و بررسی فرق نوظهور، مدیریت فرهنگی، مهارت‌های ارتباطی و مخاطب شناسی در قالب کارگاه‌های مختلف و در بازه‌های زمانی مشخص به میزبانی مدارس علمیه استان برگزار می‌شود.

این مقام مسؤول در پایان اضافه کرد: با توجه به شرایط روز جامعه، طلبه‌ای می‌تواند موفق باشد، که در زمینه نیاز‌های عموم مردم پاسخگو باشد و این تنها با تحصیل در حوزه محقق نمی‌شود./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات