۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۵۹۴۶۱۸

«در طلوع آزادی»​ در طرح کتاب‌خوان بهمن معرفی شد

«در طلوع آزادی»​ در طرح کتاب‌خوان بهمن معرفی شد
کتاب‌ «در طلوع آزادی» نوشته‌ی حمیدرضا شاه‌آبادی در میان آثار معرفی شده در طرح کتاب‌خوان ماه بهمن ۱۳۹۷ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری رسابه نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب‌ «در طلوع آزادی» نوشته‌ی حمیدرضا شاه‌آبادی در میان آثار معرفی شده در طرح کتاب‌خوان ماه بهمن ۱۳۹۷ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار گرفت.
«در طلوع آزادی» گزارشی داستانی از وقایع روز‌های ۲۱ و ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ را شرح می‌دهد که گویای پیوستن ارتش به نیرو‌های انقلابی و روز‌های منتهی به پیروزی انقلاب است همچنین در این کتاب ماجرای پیوستن همافران به نیرو‌های مردمی که یکی از فراز‌های بسیار جالب تاریخ این دوره است به خوبی روایت می‌شود.
در بخشی از داستان این کتاب آمده است: این روز‌های آخر، زمان چقدر کند می‌گذرد. هوای گرگ و میش این دم آخر انگار تمامی ندارد. شب‌های زمستان است و جوش و خروش مردم و شوق آزادی، سرمای بهمن را به گرمایی حیات بخش و امیدی روشن بدل کرده است. در چشم‌ها درخششی عجیب وجود دارد، چشم‌هایی دوخته به آسمان، در انتظار طلوع آزادی ...
«رفته رفته غروب روز بیست و دوم بهمن از راه می‌رسد. آخرین روز از تاریخ دوهزار و پانصد سالۀ شاهنشاهی به پایان خود نزدیک می‌شود. بیشتر پادگان‌ها، کلانتری‌ها و وزارتخانه‌ها به دست مردم افتاده است. درگیری‌های پراکنده در شهر هنوز ادامه دارد...» مردم کم‌کم نشانه‌های طلوع خورشید آزادی را مشاهده می‌کنند و در سپیده دم انقلاب دست‌های یکدیگر را به گرمی می‌فشارند. این لحظات پُرالتهابِ آخر، گویای مبارزات مردم تا پایان عمر رژیم پهلوی است و تا چشم‌شان به خورشید پیروزی روشن نشود نیز، دست از تلاش برنخواهند داشت.
در پایان این کتاب به پایان تلخی تمام دوران سیاه ظلم و بازگرداندن لبخند گمشده‌ی مردم با شنیدن صدای انقلاب ملت ایران اشاره می‌شود.
در طرح کتاب‌خوان بهمن امسال علاوه بر این کتاب، آثار دیگری از جمله «بحثی کوتاه پیرامون خطبه فدک» نوشته حاج‌آقا مجتبی‌تهرانی، «شکنجه‌گران می‌گویند» اثر قاسم حسن‌پور، «گرگ‌سالی» از امیرحسین فردی و «مو‌های تو خانه ماهی‌هاست» نوشته‌ی محمدرضا شرفی‌خبوشان از دیگر ناشران نیز به علاقه‌مندان معرفی شده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
ارسال نظرات