۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۹۴۷۰۱
مدیر مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا:

صیانت و پشتیبانی از انقلاب مهم‌ترین رسالت حوزه است

صیانت و پشتیبانی از انقلاب مهم‌ترین رسالت حوزه است
مدیر مدرسه علمیه رستمکلا بهشهر گفت: انقلاب اسلامی بر پایه حضور در صحنه مردم و حمایت‌های فکری و معنوی روحانیت و حوزه‌های علمیه استوار است.
حجت الاسلام ابراهیم پیشنمازی، مدیر مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به در پیش بودن ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری روحانیت بیداری و با بصیرت که در رأس آن امام خمینی (ره) قرار داشتند عامل تحولات عظیمی در سراسر جهان شد.

وی با بیان این که نقش روحانیت در ادوار مختلف تاریخ همواره پررنگ و اثرگذار بوده است، افزود: در جریان نهضت انقلاب اسلامی نیز روحانیت پرچم دار اصلی آغاز مبارزات علیه رژیم طاغوت بود.

حجت الاسلام پیشنمازی با اشاره به این که روحانیت با اتکای به اسلام ناب موجب ایجاد اصلاحات عمیق و بنیادینی در کشور شد، خاطرنشان کرد: شکل گیری و تقویت یک نظام دینی که بر پایه معارف قرآنی و اهل بیت (ع) شکل گرفته در همین راستا بوده است.

مدیر مدرسه علمیه رستمکلا با بیان این که روشنگری‌های به موقع و اثرگذار روحانیت موجب ایجاد امواج خروشان مردم در حمایت از نهضت امام خمینی (ره) شد، بیان داشت: این امواج به گونه‌ای بود که با وجود حمایت‌های گسترده غرب از رژیم طاغوت، اما توانست مانع از حرکت توده ملت ایران شود.

حجت الاسلام پیشنمازی با اشاره به این که روحانیت پیشگام مبارزه با رژیم ستم شاهی بود، خاطرنشان کرد: پیوند عمیق میان مردم و روحانیت موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همواره تلاش کردند تا میان مردم و روحانیت فاصله بیندازند، افزود: ایجاد فاصله میان این دو قشر مهم و اثرگذار جامعه اسلامی، موجب نفوذ و توطئه دشمن علیه انقلاب خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه رستمکلا بهشهر با اشاره به این که انقلاب بر پایه حضور در صحنه مردم و حمایت‌های فکری و معنوی روحانیت و حوزه‌های علمیه استوار است، خاطرنشان کرد: حوزه به عنوان مهم‌ترین خاستگاه انقلاب اسلامی، در چهار دهه اخیر همواره مدافع و ضامن بقا و ماندگاری این نظام دینی بوده است.

حجت الاسلام پیشنمازی از حوزه علمیه به عنوان مهم‌ترین پایگاه فکری و فرهنگی نظام اسلامی یاد کرد و با بیان این که حوزه هیچ گاه خود را جدای از انقلاب نداشته و نمی‌داند، بیان داشت: تعامل دوسویه حوزه و نظام اسلامی، مهم‌ترین عامل بقا و ماندگاری انقلاب بوده که امروز نیز باید تقویت شود./۹۵۰/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات