۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۹۴۸۸۰
حجت الاسلام میرشفیعی:

حضرت زهرا باب نجات امت است

حضرت زهرا باب نجات امت است
استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) در میان اهل بیت(ع) تأکید کرد که مطابق روایات حضرت زهرا باب نجات امت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره دو روزه آموزشی ویژه مبلغان فاطمیه با عنوان «سوگواره یاس نبوی» از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه از صبح روز پنجشنبه در سالن همایش های امام زاده سید علی(ع) قم آغاز و تا عصر جمعه ادامه دارد.

حجت الاسلام سید صادق میرشفیعی سخنران مطرح استان قم در این همایش، در بیان جایگاه والای حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: نور بقیه اهل بیت از حضرت زهرا(س) گرفته شده است که نشان دهنده عظمت شخصیت ایشان است.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص)، امام علی(ع)و حضرت زهرا(س) هر سه پسند و ناپسندشان یکی است و از آن طرف  حضرت زهرا(س) شخصیتی است که مایه مباهات ملائکه و انسان ها است.

حجت الاسلام میرشفیعی با تأکید بر این که برای این امت جایگاه حضرت زهرا باب نجات است، گفت: در روز قیامت بزرگترین شفاعت، شفاعت حضرت فاطمه الزهرا است تا جایی که شفاعت حضرت زهرا در روز قیامت به شفاعت کبری معروف است.

وی بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید: روحی که در فاطمه وجود دارد همان روحی است که در دو پهلوی من است.

استاد حوزه اضافه کرد: حضرت محمد(ص) قبل از شکل گیری نطفه حضرت زهرا 40روز به صورت کامل روزه گرفته بود که نشان دهنده این است که خلقت حضرت زهرا با نظر خداوند بوده است.

وی با بیان این که خانه حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی(ع)  از حجره های رسول اکرم است و سقف این خانه عرش پروردگار بوده است، گفت: مطابق روایتی از امام باقر(ع) قعر خانه ایشان نیز محل رفت و آمد ملائکه بود.

حجت الاسلام میرشفیعی خاطرنشان کرد: پیغمبر بیشترین تعریف ها را از خانه زهرا داشت و فرمود: «هر کسی که به در خانه حضرت زهرا بی حرمتی کند به خانه خدا بی حرمتی کرده است» اما دیدیم که بعد از رحلت ایشان چطور حرمت دخترشان را نگاه داشتند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات