۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۹۵۰۴۰
رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان تشریح کرد؛

دستاوردهای حوزه علمیه خواهران پس از پیروزی انقلاب

دستاوردهای حوزه علمیه خواهران پس از پیروزی انقلاب
آیت اللهی گفت: یکی از اتفاقات مبارک پس از پیروزی انقلاب این بود که حوزه های علمیه خواهران از نظر کمیت و کیفیت ارتقا یافت.

زهرا آیت اللهی رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره دستاوردهای حوزه های علمیه خواهران پس از پیروزی انقلاب، گفت: یکی از اتفاقات مبارکی که با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در کشور افتاد این بود که حوزه های علمیه خواهران از نظر کمیت و کیفیت ارتقا پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: قبل از پیروزی انقلاب حوزه علمیه به تعداد بسیار اندک وجود داشت که استقبال زیادی هم از آنها دیده نمی‌شد اما بعد از پیروزی انقلاب تعداد حوزه های علمیه در شهرهای مختلف گسترش پیدا کرد.

آیت اللهی اظهار داشت: خوشبختانه در سال ۹۷ بیش از هشتاد هزار طلبه از میان خواهران وجود داشت که این امر نشان از رشد چشمگیر آن دارد؛ این طلاب در سطوح مختلف ۲، ۳، ۴، مدارک معادل کارشناسی، معادل ارشد و معادل دکتری دریافت می‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: در حوزه علمیه خواهران بخش‌هایی ایجاد شده است که پژوهش‌های طلاب را حمایت می‌کند و طلاب موظفند کارهایی تحقیقاتی و جدی انجام دهند.

رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان ابراز داشت: اساساً مرکز حوزه های علمیه خواهران به امور خواهران طلاب رسیدگی می‌کند و کارهای مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و غیره را دنبال می‌کند؛ بعضاً طلاب توانمند بعد از اتمام پایه تحصیلی مورد نظر به دستگاه‌هایی مانند آموزش و پروش، نهاد رهبری در دانشگاه، تبلیغ، مساجد، هییات و... معرفی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: قبلاً خواهران در حوزه فقه و اصول را دنبال می‌کردند اما امروزه می‌توانند در گرایش‌های مختلف تفسیر، تاریخ، کلام، فقه و اصول و... وارد شوند؛ ورود به این شاخه‌ها سبب شده است تا خواهران طلبه اطلاعات تخصصی‌تری در رشته خود کسب کنند.

آیت اللهی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی و ارزشی که برای زنان در هر حوزه‌ای قایل شده است، خواهران طلبه‌ای که حافظ قرآن کریم یا مفسر هستند، فعالان ادبی و هنری درباره قرآن، نهج البلاغه و روایات، آثار روایی و قرآنی زیادی تالیف و تولید کرده‌اند./۹۶۹/ت302/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات