۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۹۵۱۴۲
امام جمعه بابلسر تأکید کرد؛

ضرورت گسترش مؤلفه های تحکیم بنیان خانواده با بهره گیری از الگوی فاطمی

ضرورت گسترش مؤلفه های تحکیم بنیان خانواده با بهره گیری از الگوی فاطمی
امام جمعه بابلسر گفت: باید مؤلفه‌های تحکیم بنیان خانواده را در جامعه گسترش داد و سبک زندگی فاطمی الگویی مناسب و اثرگذر برای جامعه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به همزمانی و تقارن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه، برترویج فرهنگ فاطمی در این ایام تاکید کرد و گفت: با توجه به نیاز امروز جامعه اسلامی به تبیین فرهنگ و سبک زندگی فاطمی در نهاد خانواده، شناسایی فرهنگ فاطمی از مسائل ضروری است.
 
وی بر بررسی و ارائه سبک زندگی فاطمی در زمینه‌ها و شئون مختلف آن در انقلاب اسلامی و طرح الگوی مناسب از شخصیت حضرت زهرا (س) به ویژه نسل جوان تاکید کرد و افزود: باید مؤلفه‌های تحکیم بنیان خانواده را در جامعه گسترش داد، و سبک زندگی فاطمی به عنوان الگویی بزرگ و تاثیر گذار در جامعه اسلامی بروز و ظهور داشته باشد.
 
حجت الاسلام قلی پور با اشاره به مهم‌ترین علل تأخیر ازدواج جوانان در جامعه امروز تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند به گسترش فرهنگ و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) است و با در نظر گرفتن ابعاد شخصیتی، شیوه رفتاری و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان نمونه یک زن مسلمان و انسان کامل می‌توان رفتار و منش ایشان را به عنوان یک الگوی کامل و جامع برای تمام انسان‌ها درتمام دوران در نظر گرفت.
 
امام جمعه بابلسر، عمل به سبک زندگی فاطمی را نیازمند شناخت شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه (س) یک الگوی کامل برای دختران و زنان جامعه اسلامی است.
 
حجت الاسلام قلی پور در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت آشنایی نسل جوان با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی در آستانه دهه مبارک فجر تاکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور شناخت مناسب نسل جوان با آرمان های انقلاب بهره گرفته شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تشدید سیاست‌های خصمانه دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی با نگاهی متفاوت از سال‌های گذشته در ایام الله فجر امسال؛ با هدف بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی، ارائه کارنامه ۴۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسخ به شبهات، تبیین و بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) بسیار ضروری است.
 
وی با بیان این که مردم در پیروزی انقلاب نقش مؤثری ایفا کرده‌اند، ادامه داد: تداوم و بقای انقلاب اسلامی با تلاش ها و مجاهدت های ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی بوده است.
 
حجت الاسلام قلی پور با اشاره به اقتدار و دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، همراهی و همگامی مردم و مسؤولان را زمینه‌سازی روحیه امیدواری در مردم برشمرد و اظهار داشت: همه توان و تلاش خود را برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این رخداد تاریخی به کار می گیریم و اجازه نمی‌دهیم فتنه‌گران خارجی و داخلی به بهانه مشکلات اقتصادی مردم را از بدنه نظام دور کرده و آن‌ها را به آینده مأیوس و ناامید کنند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات