۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۲۵۴
حجت الاسلام رحیمی صادق تبیین کرد؛

وظایف حوزه علمیه در قبال تلاش دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام + فیلم

وظایف حوزه علمیه در قبال تلاش دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام + فیلم
مدیر حوزه علمیه تهران گفت: حوزه باید شبهاتی که دشمن در اذهان جوانان نسبت به ناکارآمدی نظام به وجود می آورد را به بهترین شکل ممکن رفع کند.

حجت الاسلام محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سوال که نظام اسلامی چه فرصت هایی را در اختیار حوزه قرار داده و از سوی دیگر حوزه چقدر به تامین نیاز های نظام اسلامی توجه داشته است، گفت: نظام و انقلاب در زمینه‌های مختلف فرصت‌ زیادی برای تلاش و خدمت در اختیار حوزه های علمیه قرار داده است.

وی افزود: زمینه بروز پرداخت به بسیاری از مباحث علمی که شاید حوزه های علمیه احساس می‌کردند پرداختن به آنها کاربردی نبوده و نیازی به آنها نیست مانند مباحث مربوط به قضا، اقتصاد، بین الملل و ... مسائلی است که زیربناهای آن در فقه ما وجود داشت ولی زمینه ای برای پرداختن به آنها نبود.

مدیر حوزه علمیه تهران در ادامه بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه پرداختن به همه این مسائل به وجود آمد؛ امروز اگر در عرصه مباحث جدید و فقه کارهای بسیار فاخری داریم نتیجه فضایی است که انقلاب برای پیشرفت های علمی و فقهی به وجود آورده است.

وی در ادامه بیان داشت: از جهت دیگر یکی از حوزه ها و عرصه های حوزه های علمیه بحث تبلیغ و تبیین معارف دینی و گسترش آنها و پاسخگویی به شبهات است، امروز در عرصه رسانه و حضور در مجامع مختلف فضا برای فعالیت حوزه های علمیه به خوبی در داخل کشور، دانشگاه‌ها، مدارس، همایش، ادارات و سمینارها زمینه بسیار خوبی فراهم است.

مدیر حوزه علمیه تهران اظهار داشت: در عرصه بین الملل و در حوزه تقنین و مجامعی که اسناد بالادستی نظام مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کنند نیز فرصت خوبی ایجاد شده است.

وی افزود: سالانه صدها مبلغ به اقصی نقاط جهان اعزام می‌شوند، طبیعی است که این فرصت نیز بعد از پیروزی انقلاب در اختیار حوزه ها قرار داده شده است البته حوزه این فرصت را قدر می‌داند و در این زمینه‌ها بیشتر تلاش می‌کند.

حجت الاسلام رحیمی صادق ابراز داشت: امروز در بیش از پنجاه عرصه خدمتی اعم از مباحث علمی، کاربردی، اجرایی، خدمات عمومی و... حوزه های علمیه به عنوان نهادی که مرجع مردم هستند در کنار آنها در صحنه‌های مختلف حضور دارند.

وی در ادامه بیان داشت: حوزه از فرصت در عرصه های تبلیغی، سنگرهای نماز جمعه، تدریس، تبیین و مَناصب مختلف به خوبی استفاده کرده است؛ حوزه شاید درباره حق و حقوقی که دارد، به حقوق خود آنچنان که باید دست نیافته باشد اما همواره در درون حوزه و روحانیت این تفکر وجود دارد که با تمام توان باید در مسیر اهداف نظام، انقلاب و مردم تلاش کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر، چهل سالگی فصل پخته شدن و حرکت است، چه توصیه ای به طلاب برای نهادینه شدن این فرمایشات دارید، گفت: در وهله اول طلاب باید به کار و تلاش بیشتر همت بگمارند.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان خاطرنشان کرد: حوزه باید با رفتار خود مثل همیشه به مردم نشان دهد که در تمام عرصه های تبلیغ، تبیین و ترویج در خدمت نظام و انقلاب است؛ امروز حوزه های علمیه باید دستاوردهای نظام را در تمام عرصه ها با دلیل و مدرک به مردم ارائه کنند و شبهاتی که دشمن در ماهواره و فضای مجازی در اذهان جوانان نسبت به ناکارآمدی نظام به وجود می آورند با بهترین شیوه‌های ارتباطی آنها را رفع کرده و پاسخگو باشد./۹۶۹/ت302/ب1

تعداد بازدید : 6
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات