۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۲۶۷
11 و 12 بهمن برگزار می شود؛

هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه علمیه شمال کشور در ساری

هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه علمیه شمال کشور در ساری
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری دوره مقدماتی هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث طلاب حوزه‌های علمیه شمال کشور در ساری خبر داد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ویژه طلاب حوزه‌های علمیه شمال کشور در ساری خبر داد.
 
وی افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن در بخش‌های قرائت تحقیق و ترتیل، خطابه، حفظ موضوعی آیات و روایات و معارف نهج البلاغه برگزار می شود.
 
حجت الاسلام طبرسی با بیان این که هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث طلاب در شمال کشور با حضور طلابی از استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و مدیریت شهرستان بابل در ساری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات ۱۱ و ۱۲ بهمن به مدت دو روز در ساری برگزار می‌شود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین افزود: دواران این دوره از مسابقات از حوزه علمیه، سازمان اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی خواهند بود.
 
وی با بیان این که طلاب پس از شرکت در مرحله مقدماتی و کسب امتیاز‌های لازم به مرحله نیمه نهایی و نهایی راه پیدا خواهند کرد، بیان داشت: مراحل پایانی هشتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه‌های علمیه اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب شرکت کننده در این دوره از مسابقات از همه پایه‌های تحصیلی حوزه هستند، تصریح کرد: مسابقات قرآنی فرصت مناسبی برای بروز استعداد‌های قرآنی طلاب مدارس علمیه است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود توجه به مباحث قرآنی در حوزه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مأنوس شدن طلاب با کلام و مفاهیم الهی به طور حتم سبب تقویت بنیه علمی و اخلاقی آن‌ها خواهد شد.
 
وی با بیان این که خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه عمیقی به مسائل قرآنی در حوزه می‌شود، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) ابتدا باید با مفاهیم قرآنی انس بیشتری داشته باشند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات