۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۹۵۲۶۸
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی مطرح کرد؛

ضرورت تقویت تقریب در میان مسلمانان+ فیلم

ضرورت تقویت تقریب در میان مسلمانان+ فیلم
معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بیشترین فعالیت‌های ما برای وحدت شیعه و سنی در میان حوزه‌های علمیه اهل تسنن و اهل تشیع بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حامد علم الهدی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسبت چهلمین بهار پیروزی انقلاب، گفت: بیشترین برنامه های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مسیر تقریب ادیان و مذاهب، در میان علمای اهل سنت و شیعه بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: بیشترین فعالیت ها در حوزه ها و مدارس علمیه اهل سنت و حضور این دو قشر در کنار یکدیگر بوده است؛ یکی از دلایل این ارتباط و همبستگی کنفرانس هایی بوده که در فجر انقلاب اسلامی در زاهدان برگزار شده است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: نشست هایی که در میان علمای فرقه ها برگزار می‌شود از دیگر دلایل بیشتر شدن برادری و همکاری میان اهل سنت و شیعه است.

وی در ادامه ابراز داشت: البته ما معتقدیم که به اینها نباید بسنده کرد؛ نه تنها در میان دانشگاهیان و حوزویان بلکه تقریب باید در میان همه اقشار یک ملت ظهور کند اگر چه شاید از نظر عملی مردم جلوتر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی اظهار داشت: خوشبختانه وقتی در مناطق اهل سنت حضور پیدا می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که اهل سنت و شیعه با یکدیگر ازدواج می‌کنند، تجارت دارند، رفت و آمد می‌کنند و الحمدلله از بسیاری جهات هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر هم احتمالا مشکلی میان مسلمانان اهل سنت و شیعه وجود داشته باشد تصور آنها این است که باید از نظر فکری و مذهبی به یکدیگر نزدیک شوند و در کنار یدیگر با وحدت و همدلی نگذارند دشمنان اسلام و مسلمانان چشم طمع به دوستی، اتحاد و برادری آنها داشته باشند و در میان آنها با تفرقه افکنی، عداوت و جدایی را حاکم کنند./۹۶۹/ت302/ب1

تعداد بازدید : 7
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات