۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۹۵۵۵۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ایمان به خدا و خدمت به خلق در همه ادیان الهی وجود دارد

ایمان به خدا و خدمت به خلق در همه ادیان الهی وجود دارد
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی گفت: این دین است که انسان ها را از زشتی ها باز داشته و متخلق به اخلاق حسنه و همزیستی مسالمت آمیز می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان که پیش از ظهر امروز در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: امیدواریم این محفل طلیعه ای برای همکاری و همگامی ادیان الهی در مسیر خدمت به مقام مقدس ربوبی و بشریت باشد.

وی با اشاره به جنایت های کفار در عالم در قرن گذشته، اظهار کرد: در قرن گذشته با کمال تأسف سکولار و لائیک سلطه خاصی بر جهان داشت و در نتیجه هزاران فاجعه ایجاد کرد از جمله این که جنگ جهانی اول و دوم، پیدایش حکومت غاصب اسرائیل، تخریب حرمین شریفه و بدتری حملات به دین و حقوق انسان ها به ویژه انسان های دینی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی افزود: در قرن گذشته هر کسی جز انسان های دینی در جهان آزادی داشت و فیلمسازان بدترین فیلم ها را علیه پیامبران ما درست کردند و بزرگان و مقدسات دینی ما و عقاید مومنان را مورد تمسخر قرار دادند اما آن ها در زباله دان تاریخ محو شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که به  واسطه طلیعه انقلاب دین در جهان مطرح است، ابراز کرد: این دین است که انسان ها را از زشتی ها باز داشته و متخلق به اخلاق حسنه و همزیستی مسالمت آمیز می کند.

رییس شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان خاطرنشان کرد: در همه ادیان الهی جوهره ایمان به خدا و خدمت به خلق وجود دارد، امیدواریم با ائتلافی که بین ادیان صورت می گیرد، چهره اصلی دین نشان داده شده و ارزش های دینی آشکار شود و در پرتو دین زندگی سالم داشته باشند.

وی ابراز کرد: این کنگره که در کنار مرقد امام هشتم، عالم آل محمد(ص) برگزار می شود دارای پیامی است که ما به پیروی از قرآن و سیره اهل بیت(ع) کنار هم نشسته و به گفت و گو بپردازیم و دنیایی سالم بسازیم، دنیایی که این همه جنگ، خونریزی، فقر و بدبختی نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی دشمنان دین را موجب فقر و فلاکت در جهان دانست و گفت: ثروتی که در ایجاد جنگ ها هزینه می شود، اگر در آبادانی کشورها به کار می رفت، امروز فقر در جهان وجود نداشت و هزاران نفر از فقدان بهداشت و دارو جان نمی دادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: ارزاق الهی فراوان است و چندین برابر جمعیت جهان، رزق و روزی است اما این دست های بی دین است که برای پیشبرد اهداف خود این نعمت های الهی را در راه باطل صرف می کنند.

وی با تأکید به وحدت بین همه دینداران، گفت: اکثر مردم دنیا عشق به دین دارند، اگر وحدت داشته باشیم با این تجمع  می توانیم، آرمان های دینی را تحقق ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به کمسیون های علمی این همایش دو روزه، ابراز کرد: در موضوعات «خدا محوری»، «عقلانیت و دیانت»، «محبت و عدالت»، «زندگی مسالمت‌آمیز در پرتو ایمان»، «تربیت دینی و چالش‌های عصر حاضر» و «رابطه با حقوق بشر در ایمان الهی» برگزار می‌شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات