۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۹۵۵۹۰
11 و 12 بهمن‌ماه؛

هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ویژه طلاب برگزار می‌شود

هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ویژه طلاب برگزار می‌شود
هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ویژه طلاب حوزه‌های علمیه در استان تهران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شاه جعفری معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث ویژه طلاب حوزه‌های علمیه در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: این دوره از مسابقات در تاریخ 11 و 12 بهمن‌ماه به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این مسابقه رأس ساعت 8 صبح در مدرسه علمیه دارالسلام به مدت دو روز به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام شاه جعفری در خصوص شرکت‌کنندگان این مسابقات، ابراز داشت: طلاب شرکت‌کننده در هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث از استان‌های البرز، سمنان، مرکزی، خراسان رضوی و چند استان دیگر خواهند بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: متسابقین در این دوره در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 جزء و کل قرآن کریم و در 10 بخش قرائت که شامل بخش‌های قرائت تحقیق و ترتیل، خطابه، مجلسی، حفظ موضوعی آیات و روایات و معارف نهج‌البلاغه می‌شود به رقابت خواهند پرداخت تا مورد قضاوت داوران قرار گیرند.

وی بابیان اینکه این دوره از مسابقات به‌صورت دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، گفت: طلابی که در امتحان کتبی نمره قبولی کسب کرده باشند می‌توانند به آزمایش شفاهی هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث راه یابند.

حجت الاسلام شاه جعفری بابیان اینکه متسابقین این دوره از مسابقات از همه پایه‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه هستند، اظهار داشت: ۱۶۰ شرکت‌کننده از تهران و حدود ۵۰ نفر از استان‌های دیگر در این مسابقات حضور خواهند داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: طلاب پس از شرکت در این مرحله و با کسب امتیاز‌های لازم به مرحله نیمه‌نهایی و نهایی راه یافته و مرحله پایانی این دوره از مسابقات اسفندماه امسال در قم برگزار می‌شود./813/ت310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات