۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۹۵۶۶۸

معرفی کتاب جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی

معرفی کتاب جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی
کتاب جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی کتاب برگزیده سال حوزه در سال ۱۳۹۲ است و انتشارات مرکز تحقیقات زن و خانواده آن را منتشر کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، باتوجه به ایام فاطمیه و نقش ارزشمند زن و مادر در اسلام سعی شده است که کتاب‌هایی درباره ارزش زن، مادر و خانواده برای مخاطبان معرفی شود. در این خبر به معرفی کتاب جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی نوشته محمدرضا زیبایی‌نژاد پرداخته ایم.
کتاب جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی کتاب  برگزیده سال حوزه در سال ۱۳۹۲ است و انتشارات مرکز تحقیقات زن و خانواده آن را در سال ۱۳۹۱ در ۲۰۶ صفحه و قیمت ۶۰۰۰۰ ریال منتشر کرده است.
این کتاب پس از مقدمه و پیش گفتار در ۵ فصل کلّیّات، ادبیّات نظری و تحوّلات عینی، نظام تربیتی خانواده‌مدار و جنسیّت‌گرا، مبانی و پیش‌فرض‌ها، نظام تربیت خانواده‌مدار و جنسیّت‌گرا، ضرورت‌ها و اهداف، و دامنه نظام تربیتی متمایز نوشته شده است.
همچنین در فصل اول به موضوعات نظریّه مختار، پرسش‌ها و فرضیّه‌های تحقیق، پیشینه پژوهش، آموزش و پرورش، فلسفه تعلیم و تربیت، آندروژنی (دوجنسیّتی)، جنس و جنسیّت و ...؛ در فصل دوم به ادبیّات نظری، تحوّل در نظام تربیت رسمی، و تحوّلات آموزشی دختران در غرب، تحوّلات آموزشی دختران در ایران؛ در فصل سوم به برابری انسانی و ارزشی زن و مرد، تفاوت‌های تکوینی، منشأ تفاوت‌ها، فلسفه تفاوت‌ها، تمایز جنسیّتی در موقعیّت‌ها و نقش‌ها، سرپرستی خانواده، تمایز جنسیّتی در حقوق، توجّه به عناصر ثابت در تحوّلات اجتماعی، جایگاه خانواده در فرایند تربیت، جایگاه دولت در فرآیند تربیت، ضرورت تدوین احکام فقه حکومتی و ...؛ در فصل چهارم به ضرورت و اهمّیّت طرّاحی نظام تربیت خانواده‌مدار و جنسیّت‌گرا و نظام تربیت رسمی، اهداف جنسیّتی و خانواده‌محورانه؛ و. در فصل پنجم به موضوعات محتوای برنامه درسی، فوق‌برنامه و اوقات فراغت، روش تربیت، ارزش‌یابی آموزشی و پرورشی، ضوابط و مقرّرات حاکم بر مدرسه، فضا و تجهیزات آموزشی، تربیت معلّم و منابع انسانی، الگوی ارتباطی خانه و مدرسه و ... پرداخته شده است.
دوست‌داران مباحث زن و خانواده برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی: قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، شماره ۵ و تهران، بلوار کشاورز، خیابان نادری، کوچه حجت‌دوست، پلاک ۵۶ مراجعه کنند یا با تلفن‌های ۵۸-۳۲۶۰۳۳۵۷ (۰۲۵) داخلی ۴۶۶۴ و ۸۸۹۸۳۹۴۴ (۰۲۱) تماس حاصل فرمایند. ضمنا برای خرید اینترنتی نیز می‌توانند از طریق لینک https://wrc.ir/shop/home اقدام کنند. /۹۲۵/ن ۶۰3/ش
ارسال نظرات