۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۵۹۵۷۱۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم

باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم
حجت الاسلام کاروند گفت: باید قدر انقلاب را دانست و به شکرانه بهره مندی از آن که با شهادت فرزندان این مرز و بوم همراه بوده سجده شکر به جا آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت طلیعه دهه فجر فاطمی که با حضور ائمه محترم جماعات، هیات امنای مساجد بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان همدان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با بیان این که انقلاب اسلامی از نعمات الهی است خاطر نشان کرد: خیلی از انقلاب ها به اولین سالگردش نخواهد رسید اما امسال ما چهلمین سال را جشن می گیریم.

حجت الاسلام کاروند افزود: باید قدر این انقلاب را دانست و به شکرانه بهره مندی از این انقلاب که با شهادت فرزندان این مرز و بوم همراه بوده است سجده شکر به جا آورد.

وی با ذکر فرمایشات امام خمینی (ره) در زمینه اهمیت مسجد بیان داشت: منظور از این که مساجد سنگر است توجه به مسائل معماری و فضای فیزیکی آن نیست بلکه تاکیدی بر لزوم بررسی جایگاه مساجد را به همراه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان یادآور شد: مساجد در دهه فجر امسال که دهه فجر فاطمی نامیده شده است نباید تنها به نمازگزاران و برگزاری نماز اکتفا کنند.

وی به لزوم دعوت از همه اقشار مردم به حضور در مساجد اشاره کرد و گفت: مسجدی را می توان مسجد فعال نامید که شاهد حضور مجاورین و اطرافیان مسجد در برنامه ها باشیم و این هنر امام جماعت و هیأت امنا خواهد بود.

حجت الاسلام کاروند در ادامه به تشریح برنامه های امسال دهه فجر نیز پرداخت و اظهار داشت: امسال در شهر همدان در 20 مسجد به کمک دفتر نماینده ولی فقیه در استان از سخنرانان سیاسی، علمی و اجتماعی برتر در سطح کشور دعوت به عمل آمده است که مردم عزیز از صحبت هایشان بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: در این دهه به دنبال تمرکز بر اجرای نیت واقفین خیر اندیش هستیم که یکی از آنها اعزام 154 نفر زائر اولی است که تا به حال کربلا مشرف نشده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: سعی کردیم این افراد را از روستا ها انتخاب کنیم و یکی از شرط های آن نیز عدم داشتن گذرنامه است تا اداره اوقاف امور مربوط به گذرنامه را نیز به صورت کامل عهده دار شود./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات