۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۹۵۷۲۴
دبیر اجرایی افق نو:

باید سیطره رژیم صهیونیستی بر غرب روشن شود

باید سیطره رژیم صهیونیستی بر غرب روشن شود
منتظمی گفت: باید سیطره رژیم صهیونیستی بر غرب روشن شود، چراکه ما با پدیده ای به نام نظام سلطه رو به رو هستیم که روح آن صهیونیستی و اسرائیلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین جلسه یک روزه هم اندیشی «بررسی راهکارهای مبارزه با صهیونیسم» با تأکید بر مبارزه فرهنگی و جنگ نرم روز گذشته در سالن نشست های خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.

دکتر رضا منتظمی دبیر اجرایی افق نو و مشاور سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روابط بین الملل با بیان این که آینده بشر در گروه مسأله فلسطین و رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: ما در این مسأله آسیب پذیری های از خود داشته ایم و غفلت هایی نیز از خود نشان داده ایم.

وی افزود: در قبال مسأله فلسطین تیتری از ظرفیت ها وجود دارد، از جمله این که در موضوع فلسطین همه مسائل در یک منطقه مطرح می‌ شود و در اروپا و آمریکا موقعیت و نفوذ اسرائیل را نمی شناسیم.

منتظمی در ادامه عنوان کرد: باید سیطره رژیم صهیونیستی بر غرب روشن شود، چراکه ما با پدیده ای به نام نظام سلطه رو به رو هستیم که روح آن صهیونیستی و اسرائیلی است.

وی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی از سال ها پیش برای از بین بردن محور مقاومت تلاش کرده است، گفت: آقای نتانیاهو در جلسه ای تأکید می‌ کند که ایران تنها باید با ماهواره و شبکه های مجازی از پای درآورده شود.

دیپلمات سابق ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز اسرائیل با ده ها شبکه و کانال فارسی زبان به مقابله با ملت ما برخاسته است که ریشه بسیاری از این مسأله در اروپا و آمریکا است از این رو است که تأکید می‌ کنیم باید شرایط و موقعیت رژیم صهیونیستی در جهان مشخص شود.

وی ابراز داشت: آیا یک شبکه مثل المیادین نمی توانیم برای این امر راه اندازی کنیم؟ امروز همه طرح های نظامی و ضد فرهنگی علیه کشور ما ریشه در اسرائیل دارد، از این رو با توجه به فرصت هایی که در کشور خودمان داریم می‌ توانیم سکوهای رژیم صهیونسیتی را در غرب مورد هدف قرار بدهیم.

منتظمی با تأکید بر این که ایران می‌ تواند در جهان علیه رژیم صهیونیستی موج روانی به راه بیاندازد، گفت: نقطه ثقل قدرت اسرائیل در اروپا است که می‌ توانیم از این عرصه برای مواجهه فرهنگی با اسرائیل استفاده کنیم.

وی افزود: ایران امروز قادر هست هرطرح و پروژه نرمی را در اروپا و آمریکا اجرا کند، چراکه بسیاری از جریان های هنری و فرهنگی و لایحه های اجتماعی و حتی بدنه های دولتی اروپا به کشور ما اعتقاد دارند و از ایران حرف شنوی دارند.

مشاور سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه عنوان کرد: فرصت های زیادی برای کشور ما هست که دستاورد مبارزه بزرگی است که کشور ما انجام داده و هزینه های آن را پرداخت کرده است.

وی با اشاره به این که به صورت خودجوش و آتش به اختیار مجموعه هایی در حال کار کردن هستند، گفت: ارتباطات وسیعی در اروپا و آمریکا و کانادا شکل گرفته است ولی هنوز جای کار زیادی وجود دارد.

منتظمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: باید از مدل اتحادیه جماهیر شوروی در جنگ سرد نصف کشورها در برابر غرب حمایت می‌ کرد، ولی ما توانایی این را نداشتیم که از برخی اندیشمندان غربی که از کشورهای خود طرد شده اند دعوت کرده و از فکر و نظر آنها به نفع خودمان استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: اتحاد جماهیر شوروی از این جریان سازی ها به نفع خود استفاده کرد؛ این کارها نیازمند برنامه ریزی و دقت و سرمایه گذاری است و درخواست ما این است که باید دید چطور می‌ توان این مسأله را در سطح ملی و بین المللی مطرح کرد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات