۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۹۵۷۹۸
به همت گروه تبلیغی جهادی اکسیر صورت گرفت؛

تبلیغ معارف دینی در کمپ های ترک اعتیاد و زندان

تبلیغ معارف دینی در کمپ های ترک اعتیاد و زندان
مدیر گروه تبلیغی جهادی اکسیر گفت: فعالیت های این گروه شامل تبلیغ چهره به چهره در کمپ های ترک اعتیاد و زندان، تدوین کتاب و تأسیس مؤسسه است.

حجت الاسلام احسان رنجبر عيسي آبادي مدیر گروه تبلیغی جهادی اکسیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به معرفی این گروه پرداخت و اظهار داشت: این گروه در سال 86 فعالیت خود را آغاز کرد و دو سال بعد، مجوز گروه تبلیغی را از دفتر تبلیغات اسلامی دریافت کردیم و در سال 90 مجوز گروه تبلیغ تخصصی در کمپ های ترک اعتیاد را گرفتیم و در همین راستا، همایش هایی از جمله همایش «پیشگیری و نجات» را اولین بار به طور خاص برای مبلغان حوزه علمیه قم برگزار کردیم و منجر شد که کار را جلوتر ببریم و تولید محتوایی داشته باشیم.

وی در خصوص تولید محتوا از سوی گروه تبلیغی جهادی اکسیر گفت: در راستای تبلیغ در کمپ های ترک اعتیاد، کتابی را با عنوان «پیام آوران نجات؛ رسالت مبلغان دینی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد» تدوین کردیم که در این کتاب، راه های پیشگیری و درمان ها معرفی شده و یکی از درمان ها موسوم به NA(اِن اِی) نقد شده و روش تبلیغ در کمپ های ترک اعتیاد و چگونگی ارتباط گیری با معتادان و بهبودیافتگان در 2000 نسخه منتشر شده است.

تبلیغ معارف دینی در کمپ های ترک اعتیاد و زندان

ساخت فیلم اخراجی های 4

مدیر گروه تبلیغی جهادی اکسیر تصریح کرد: همچنین برنامه های تلویزیونی از جمله فیلم اخراجی های 4 در یکی از کمپ های ترک اعتیاد در تهران به نام "پیروان همت" چندین سال برنامه داشتیم و به عنوان مثال، قرائت دعای توسل و زیارت عاشورا در سه شنبه شب ها را در کمپ های ترک اعتیاد راه اندازی کردیم که برنامه های همیشگی بسیاری از کمپ ها شده است.

وی افزود: مستندی در خصوص کمپ های ترک اعتیاد با همت یکی از طلاب هنرمند تولید کردیم که بنا بر پیشنهاد یکی از بهبودیافتگان، "اخراجی های 4" نام گرفت که برگزیده جشنواره فیلم "عمار" نیز شد و چندین مرتبه از طریق رسانه ملی پخش شد و مسعود ده نمکی "کارگردان فیلم های اخراجی های 1، 2 و 3" در جشنواره عمار، فیلم اخراجی های 4 را دید و خوشش آمد.

تبلیغ معارف دینی در کمپ های ترک اعتیاد و زندان

فعالیت های گروه اکسیر در کمپ های ترک اعتیاد

حجت الاسلام رنجبر عيسي آبادي اظهار داشت: در این راستا، چندین مستند و برنامه های زنده در زمینه اعتیاد برای شبکه های ولایت، یک، دو و سه سیما داشتیم. 

وی به فعالیت های این گروه در کمپ های ترک اعتیاد پرداخت و گفت: این گروه در کمپ های ترک اعتیاد علاوه بر ارائه مشاوره، برگزاری نماز جماعت و قرائت دعا، موضوعاتی در قالب سخنرانی و محتوایی و بحث های فطری، اعتقادی، توبه، الگوها و شهدا مطرح می کند.

تبلیغ معارف دینی در کمپ های ترک اعتیاد و زندان

راه اندازی مؤسسه پیشگیری از اعتیاد به همت گروه اکسیر

مدیر گروه تبلیغی جهادی اکسیر با بیان این که مؤسسه ای با نام "آوای زندگی پاک" تشکیل دادیم، تصریح کرد: فعالیت های این گروه فقط در کمپ های ترک اعتیاد خلاصه نمی شود، بلکه تبلیغ در زندان هم بر این فعالیت ها ضمیمه شد و به پیشگیری از اعتیاد و تبلیغ در زمینه آسیب های اجتماعی هم اضافه شد.

وی افزود: به عنوان مثال در مساجد، مدارس، هیئات و غیره که به تبلیغ می رفتیم، بحث پیشگیری از اعتیاد را پیگیری می کردیم که در این راستا، دوره های آموزشی پیشگیری را به همت نهادها برای مبلغین برگزار کردیم و برای اولین بار در سال 91 با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، 300 نفر از مبلغان را که می خواستند در ماه مبارک رمضان به مناطق تبلیغی بروند، آموزش دادیم.

تبلیغ معارف دینی در کمپ های ترک اعتیاد و زندان

تولید محتوای مرتبط با کمپ های ترک اعتیاد با توجه به آموزه های دینی

حجت الاسلام رنجبر عيسي آبادي اظهار داشت: گروه پژوهشی این گروه شکل گرفت و محتواهایی را در این زمینه ها آماده کردیم، به عنوان مثال 4 سطح(شخص، فرد، جامعه و خانواده) را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوشتیم که مبنای ما مباحث و آموزه های دینی بود.

وی گفت: اولین طرح درمانی مبتنی بر دین را در این گروه نوشتیم و در چهارمحال و بختیاری یک کمپ ترک اعتیاد ماده 15 را تأسیس کردیم که دو سال و نیم است که این کمپ فعالیت دارد و سه برابر کمپ های کشور بازدهی داشته که این گزارش را به سازمان بهزیستی و وزارت کشور دادیم.

سفر بهبودیافتگان اعتیاد به راهیان نور و پیاده روی اربعین از سوی این گروه

مدیر گروه تبلیغی جهادی اکسیر تصریح کرد: از دیگر فعالیت های این گروه می توان گفت که به مدت 5 سال بهبودیافتگان اعتیاد را به سفر راهیان نور بردیم و یک سال نیز بهبودیافتگان اعتیادی که یک سال پاکی داشتند را برای پیاده روی اربعین به کربلا بردیم.

تبلیغ معارف دینی در کمپ های ترک اعتیاد و زندان

وی افزود: هدفمان این بود که نشان دهیم که مبلغان و آموزه های دینی در زمینه آسیب های اجتماعی حرف دارند و می توانند مؤثر واقع شوند، کما این که این مسأله اتفاق افتاد.

درگیری کمتر خانواده های مذهبی با آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام رنجبر عيسي آبادي خاطرنشان کرد: آماری که مسؤولان می دهند، از این قرار است که خانواده های مذهبی 5 برابر کمتر از دیگران به آسیب های اجتماعی دچار می شوند و از این مسأله استفاده کردیم و در حقیقت می خواستیم این نکته را به اثبات برسانیم که مبلغان دینی از طریق آموزه های اسلامی خیلی می توانند مؤثر واقع شوند./822/

مهدی فلاحی
ارسال نظرات