۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۹۵۸۱۵
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

روی کار آمدن افراد ضعیف تهدیدی برای انقلاب است

روی کار آمدن افراد ضعیف تهدیدی برای انقلاب است
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر روی کار آمدن افراد ضعیف در جامعه را تهدیدی برای انقلاب دانست و گفت: رهبری فصل الخطاب در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، شب گذشته در حرم مطهر رضوی به تبیین تهدیدهایی که در سر راه انقلاب است،  پرداخت.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران در میان انقلاب های دیگر دنیا بی نظیر بود، گفت: این انقلاب به خاطر فداکاری های مردم، رهبری داهیانه امام، خون شهیدان و وحدت کلمه امت اسلامی پیروز شد و با وجود توطئه های دشمنان، 40 سال با قدرت به پیش رفته و شیاطین دنیا نتوانسته اند به ما و این انقلاب آسیب برسانند.

وی با اشاره به آیات و روایات، سرنوشت هر ملتی را در دست خود آن ملت دانست و اظهار کرد: از سنت های الهی این است که خود فرد برای ایجاد قسط و عدالت تلاش کند تا نتیجه آن را ببینند، اساس خلقت ما این است که انتخاب کنیم، خدا به انسان عقل و پیامبر داده که راه را به ما نشان دهد اما انتخاب با خود انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر افزود: در خرداد سال 41 و 42 بخشی از مردم خوف کرده و صحنه را ترک کردند و پیروزی انقلاب به تأخیر افتاد اما در سال 56 و 57 مردم به صحنه و دنبال ارزش های الهی آمده و خدا هم پیروزی را نصیب امت کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت فاصله گرفتن از ارزش های دینی را موجب خسران و آسیب جامعه بیان و ابراز کرد: مردم باید هوشیار بوده و به آسیب ها توجه کنند، اگر آرام آرام با ارزش های دینی مانند نماز، روزه، تقوا و فضیلت فاصله بگیرند، دچار مشکل می شوند، خداوند نیز در قرآن به این امر اشاره کرده است.

وی با اشاره به ضرورت انتخاب مدیران شایسته با توجه به آیات و روایات، گفت: اسلام برای تداوم انقلاب و مدیرت صحیح جامعه سفارش می کند که شایسته ترین افراد را برای اداره جامعه انتخاب کنید، کسی باید بیاید که توان مدیریت داشته باشد، اگر مدیران شایسته برای جامعه انتخاب شوند، جامعه مسیر صحیح خود را طی می کند اما سوء مدیریت عامل فروپاشی جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر ظلم را یکی از آسیب های جامعه اسلامی بیان و اظهار کرد: در جامعه اسلامی و مدیریت های دینی نباید به کسی ظلم شود و اساس تشکیل حکومت اسلامی دفاع از مظلوم و احقاق حق بوده است و هدف انبیا ایجاد قسط در جامعه است همچنین در قرآن کریم و روایت های بسیاری از پیامبر و امامان به نکوهش ظلم اشاره کرده است، اگر در جامعه اسلامی ظلم گسترش یابد، تهدید بزرگی برای آن جامعه به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اختلاف را از دیگر عوامل تهدید برای جامعه دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خاطر وحدت بود همچنین در روایات و آیات قرآن اختلاف را موجب هلاکت بیان می کند.

وی افزود: اگر کسی در جامعه اسلامی به خاطر موقعیت شغلی، مسائل مادی و دنیوی خود به تفرقه و اختلاف بین امت اسلامی اقدام کند، حقوقی که از این راه کسب می کند حرام و فردا در پیشگاه خدا معذب است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر به نقد منصفانه تأکید کرد و گفت: اگر با کسی اختلاف نظر داریم باید نقد منصفانه داشته باشیم نه این که در سخنرانی ها، رسانه ها و تریبون ها به هم حمله کرده و یا با کار غلط در انتخابات با حمله به رقیب حمله کنیم در حالی که اسلام ستیز را منع می کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ابراز کرد: اگر در جبهه داخلی انسجام داشته باشیم در برابر دشمن پیروز می شویم اما اگر دشمن اختلاف ببیند طمع کرده و برای ما مشکل ایجاد می کند.

وی روی کار آمدن افراد ضعیف در جامعه را تهدیدی دیگر برای انقلاب عنوان کرد و گفت: امیرالمومنین(ع) در این خصوص می فرماید:«یکی از دلایل زوال حکومت ها این است که آدم های فرومایه را مسؤولیت های مهم می دهند.»

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با بیان این که رهبری فصل الخطاب در جامعه امروز است، بیان کرد: جامعه با هرج و مرج اداره نمی شود و یک نفر باید فصل الخطاب باشد که در جامعه اسلامی باید به فرامین رهبری توجه شود و هر جا که ایشان تصمیم گرفتند پیرو  ایشان باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان خاطرنشان کرد: این انقلاب پاسداری می خواهد تا مشکلات حل شود، مردم باید مراقبت کنند که انقلاب به دست نااهلان نیفتد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات