۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۹۶۰۵۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت نقش حوزه در عرصه گفتمان سازی در عرصه بین الملل

ضرورت تقویت نقش حوزه در عرصه گفتمان سازی در عرصه بین الملل
حجت الاسلام صادقی گفت: نقش آفرینی حوزه به عنوان پشتیبان فکری نظام اسلامی در عرصه بین المللی و گسترش گفتمان انقلاب در جهان باید بیشتر تقویت شود.
به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست بصیرتی که با حضور طلاب و روحانیان در ساری برگزار شد، به نقش برجسته حوزه و روحانیت در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: حوزه خاستگاه انقلاب اسلامی بوده و امروز نیز در دهه چهارم انقلاب حوزه و روحانیت مهم‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی هستند.
 
وی با بیان این که روشنگری‌های روحانیت در دوران مبارزات نهضت موجب حرکت توده مردم علیه رژیم طاغوت شد، افزود: اگر سخنرانی‌ها و آگاهی بخشی‌های روحانیت با بصیرت و انقلابی نبود خروش عظیم مردمی علیه رژیم اتفاق نمی‌افتاد.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که روحانیت به دلیل نفوذ کلامی که در جامعه داشت با روشنگری از جنایت‌های رژیم وابسته طاغوت بستر‌های لازم را برای یک حرکت عظیم ملی علیه رژیم فراهم کرد، بیان داشت: وحدت و همبستگی مردم و روحانیت موجب سرنگونی رژیم پهلوی و پایه گذاری یک حکومت دینی شد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت پس از پیروزی انقلاب در تمام مراحل استحکام نظام حضوری مؤثر داشته است، خاطرنشان کرد: بسیاری از روحانیان با بصیرت و انقلابی در مسیر استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی از سوی جبهه نفاق به شهادت رسیدند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه‌های علمیه و روحانیت در چهل سال اخیر همواره به عنوان مجموعه‌ای دلسوز و تکلیف مدار در خدمت انقلاب و نظام اسلامی بودند، بیان داشت: حوزه همواره با مواضع انقلابی و به موقع خود موجب دور شدن بحران‌ها و خطرات احتمالی از نظام اسلامی شده است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن در چهل سال اخیر ایجاد فاصله میان حوزه و نظام اسلامی بوده است، تصریح کرد: بدنه حوزه علمیه همواره پشتیبان انقلاب و نظام بوده و خواهد بود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، ورود جریان‌های انحرافی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی یکی از اهداف مهم دشمن دانست و خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت با بصیرت و انقلابی باید مراقب باشند تا از نفوذ چنین جریان‌های خطرناک و منحرف به بدنه حوزه جلوگیری کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یکی از مهم‌ترین وظایف حوزه و روحانیت گفتمان سازی در عرصه بین المللی است، تصریح کرد: نقش آفرینی حوزه به عنوان پشتیبان فکری و راهبردی نظام اسلامی در عرصه بین المللی و گسترش گفتمان انقلاب در جهان باید بیشتر تقویت شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات