۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۹۶۰۶۳

گردهمایی رهبران مسلمان زیمبابوه در چهل سالگی انقلاب

گردهمایی رهبران مسلمان زیمبابوه در چهل سالگی انقلاب
در دومین روز دهه فجر و در بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نشست صمیمی با رهبران گروه‌های مسلمان زیمبابوه در «حراره» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشستی تحت عنوان بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سید محمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی كشورمان و رضا عسگری، رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه برگزار شد.

رایزن فرهنگی كشورمان در آغاز مراسم، این نشست را فرصت مغتنمی برای ایجاد روحیه همدلی، وفاق و صمیمیت میان برادران و خواهران مسلمان دانست و گفت: اکنون که به برکت مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گرد هم آمده‌ایم، فرصت بسیار ارزشمندی پیش آمده است تا ضمن تجدید عهد با آرمان‌های این انقلاب بزرگ که همانا عمل به دستورات اسلام ناب محمدی است بتوانیم به بررسی عملکرد گذشته و دستاوردهای خود بپردازیم و تجربه‌ها را چراغ راه آینده سازیم.

در ادامه هر یک از مدعوین فرصت یافتند تا ضمن معرفی خود و نهاد مربوطه گزارشی از عملکرد و نحوه فعالیت خود در ارتباط با جامعه مسلمانان ارایه دهند و مسائل پیش رو را مطرح كنند.

سپس سید محمد حسینی، پس از شنیدن سخنان ارائه شده، به تبیین نقش انقلاب اسلامی در معرفی اسلام ناب محمدی در سراسر جهان و دمیدن روحی تازه در کالبد مسلمانان جهان پرداخت و با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدات مردم ایران در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس، بیان كرد: ملت ایران علیرغم همه این تهدیدات و مشکلات همواره و هم‌اکنون حامی ملل محروم و مستضعف بوده و هست. طی چند سال گذشته جمهوری سلامی توانسته است به حل معضلات مردم مظلوم کشورهای دور نزدیک در خاورمیانه مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن و... کمک کند.

وی همچنین با اشاره به محوریت قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان جهان خطاب به علما و ائمه جماعات گفت: در قرآن کریم پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان «الگو» و «اسوه» برای مسلمانان معرفی شده است و اگر در زندگی پرفراز و نشیب ایشان به خوبی نگاه کنیم، خواهیم دید که سراسر مبارزه در برابر ناملایمات و سختی‌ها و در نهایت رسیدن به اهداف والا بوده است. همین مسأله ما را مصمم می‌سازد که سختی‌ها را پشت سر گذاشته و به اهداف بلند اسلامی بیندیشیم.

در پایان نشست، سید محمد حسینی که میهمان ویژه مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در زیمبابوه بود، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به زیمبابوه در زمان تصدی پست ریاست جمهوری و خاطرات خوب ایشان از این سفر، سلام گرم رهبری و مسئولان بلندپایه نظام را به ملت دوست و برادر زیمبابوه ابلاغ و برای مردم این کشور آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

شایان ذکر است؛ شرکت‌کنندگان شامل گروه زیادی از مسلمانان شیعه و سنی بودند که از شهرهای موتاره، بولاوایو، کادوما، چیتونگویزا، زویمبا، آرکتوروس، گرومونزی و از سراسر کشور در این نشست شرکت داشتند./983/ب101/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات