۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۹۶۱۰۳
در چهار دهه گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی؛

هزار و 250 موقوفه جدید در خراسان شمالی ثبت شد

هزار و 250 موقوفه جدید در خراسان شمالی ثبت شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی درمجموع هزار و 250 موقوفه جدید در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای اوقاف استان در چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اگرچه موقوفات در خراسان شمالی سابقه دیرینه‌ای داشته و عمر قدیمی‌ترین موقوفه استان به بیش از 600 سال پیش می‌رسد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی چه درزمینهٔ وقف موقوفات جدید و چه در بخش اجرای نیات واقفان اقدامات چشمگیری در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در چهار دهه گذشته از عمر انقلاب اسلامی درمجموع هزار و 250 موقوفه جدید در خراسان شمالی به ثبت رسیده است، افزود: این در حالی است که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و 337 مورد موقوفه در این استان به ثبت رسیده بود.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی با بیان اینکه در حال حاضر خراسان شمالی دارای پنج هزار و 587 موقوفه ثبت شده است، خاطرنشان کرد: البته باید در نظر داشت که پیش از انقلاب اسلامی بسیاری از موقوفات فاقد سند بود و موقوفه خواری رواج داشت؛ اما الآن اوضاع تغییر چشمگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی از مجموع چهار هزار و 337 موقوفه ثبت شده در خراسان شمالی تنها 123 موقوفه دارای سند بودند، افزود: همچنین در آن زمان تنها 195 رقبه استان سنددار شده بود.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی اضافه کرد: اما اکنون از پنج هزار و 587 موقوفه ثبت شده در خراسان شمالی سه هزار و 437 موقوفه سنددار بوده و همچنین از 11 هزار و 492 رقبه هم شش هزار و 155 رقبه سند دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار کرد: جذب و ساماندهی سه هزار و 500 خادم افتخاری و ثابت برای امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم و شرکت بیش از 15 هزار قرآن آموز در این طرح و برگزاری 40 دوره مسابقات قرآن کریم بخشی از فعالیت‌های این نهاد در سال‌های پس از پیروزی انقلاب بوده است.

حجت‌الاسلام آسوده همچنین از راه‌اندازی مرکز آموزش مجازی قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: این مرکز با عضویت بیش از 300 قرآن آموز اقدام به آموزش مجازی حفظ قرآن کریم می‌کند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات