۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۹۶۲۲۳
معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان خبر داد؛

تأسیس گروه پژوهشی فقه سیاسی با همکاری آیت الله حیدری

تأسیس گروه پژوهشی فقه سیاسی با همکاری آیت الله حیدری
معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان گفت: مطابق با توافق‌های انجام شده با همکاری آیت الله حیدری، گروه پژوهشی با عنوان فقه سیاسی تأسیس می شود.
حجت الاسلام محمدصادق رستمپور، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ارسال آثار به چهارمین جشنواره علامه حلی استان خوزستان عنوان داشت: آغاز فعالیت دبیرخانه جشنواره علامه حلی استان خوزستان از اول مهر ماه ۹۷ آغاز و تا تاریخ ۲۹ اسفند دریافت مقاله ادامه دارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه هزار و ۲۵۰ مقاله تاکنون از حوزه علمیه برادران استان خوزستان دریافت شده است، عنوان داشت: پیش بینی ما بر آن است که این آمار تا آخر اسفندماه از هزارو ۵۰۰ مقاله گذر کند و این افزایش به معنای آن است که نسبت به سال گذشته در دریافت مقاله رشد داشتیم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه موضوعات مقالات هم به ترتیب تعداد، اصولی، فقهی، کلامی، فلسفی، منطقی و ادبیات عرب است، اظهار داشت: با بررسی‌های اولیه از لحاظ کیفیت مقالات، امسال رشد چشم گیری نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام رستمپور همچنین از برگزاری جلسه‌ای با موضوع تأسیس واحد‌های پژوهشی با حضور مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور و آیت الله حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری خبر داد و افزود: مطابق با توافق‌های انجام شده آیت الله حیدری که درس خارج فقه سیاست را دارند، گروه پژوهشی با عنوان فقه سیاسی تأسیس خواهند کرد.

وی هدف از تأسیس واحد‌های پژوهشی را ایجاد ساختاری تشکیلاتی برای تولید علم از سوی پژوهشگران متخصص برشمرد و گفت: واحد‌های پژوهشی در پنج نوع از لحاظ وسعت و تعداد هیأت علمی به ترتیب در قالب گروه پژوهشی، مرکز پژوهشی، پژوهشکده، مؤسسه پژوهشی و پژوهشگاه تأسیس می‌شوند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: در گروه پژوهشی فقه سیاست فعالیت‌های پژوهشی صورت خواهد گرفت و گروه مذکور حداقل نیازمند ۵ نفر به عنوان هیأت علمی است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات