۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۹۶۳۷۰
دبير جامعه روحانيت كاشان:

تضعيف و تحقير هزينه سازش با آمريكا است

تضعيف و تحقير هزينه سازش با آمريكا است
دبير جامعه روحانيت كاشان هزينه سازش با آمريكا را تضعيف و تحقير دانست و گفت: تفكر اشتباهي است كه برخي مدعي شوند انقلاب كرده اند در رفاه و آسايش باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل سه شنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در امامزاده ابراهیم فین کاشان برگزار شد در ادامه تفسیر سوره انبیاء، گفت: در آیات قبل بحث نبوت و پیامبری مطرح شد و برخی گفتند پیامبر مانند دیگران است و نباید از او تبعیت کرد.

وی افزود: به نظر قرآن این حرف آن‌ها بهانه بود و آن‌ها قصد نداشتند از خدا اطاعت کنند و هر روز بهانه‌ای می‌آوردند، اما خدا به آن‌ها پاسخ داده است که ما پیامبران را از جسمی قرار ندادیم که نتوانند غذا بخوردند، پیامبران هیچکدام جاویدان نیستند و مانند شما به دنیا می‌آیند و مانند شما زندگی می‌کنند و مانند شما از دنیا می‌روند.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: برخی از مومنین سست ایمان نیز به مرور از اطراف پیامبر دور می‌شدند و می‌رفتند با کفار همراه می‌شدند و تنها یک اقلیت محدودی باقی می‌مانند و هر پیامبری سال‌ها با مردم صبر می‌کرد و تا جایی که ممکن بود مردم را ارشاد می‌کردند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: این نکته مهمی است که در قرآن آمده است که وقتی هم عذاب می‌آمد هیچکدام از اقوام پیامبران الهی ایمان نمی‌آوردند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: یکی از حرف‌هایی که بین مومنین مطرح است این است که اگر ما بر حق هستیم چرا این همه مشکلات و بدبختی و فلاکت و فقر و بیماری داریم، اما وضعیت زندگی کافران که اهل نماز و تقوا نیستند خوب و بهتر از ما است.

وی افزود: خداوند در این آیه به آن‌ها گفته است، نگران نباشید ما وعده دادیم آن‌ها را هلاک می‌کنیم و شما را نجات می‌دهیم، بنابراین اگر کافران بدبخت و بیچاره می‌شدند و مومنین خوشبخت می‌شدند تشخیص کافران از مومنین سخت می‌شد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند می‌فرماید اگر برای برخی مومنین مرفهی تهیه می‌کنیم برای این است ببینیم در مومن بودن خود ثابت قدم خواهند بود و برخی از مومنین را هم فقیر می‌کنیم تا مشخص شود آن‌ها هم مومن بودن خود ثابت قدم باقی خواهند ماند.

دبير جامعه روحانيت كاشان ابراز کرد: امروز برخی از اینکه انقلاب اسلامی همراه با جنگ و تحریم و مشکلات اقتصادی است گلایه دارند و معتقد هستند انقلاب کرده اند تا در رفاه و آسایش باشند در حالی که خداوند می‌فرماید، پیامبر خدا نیز با مشکلات زیادی روبرو بود.

وی افزود: اگر قرار بود ایمان و تقوا برای انسان رفاه و خوشی و آسایش به همراه داشته باشد پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) در اولویت قرار داشتند در حالیکه زندگی پیامبر سراسر همراه با مشکلات بود به طوریکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد.

دبیر جامعه روحانیت گفت: فاطمه زهرا (س) می‌فرماید، به اندازه‌ای مصیبت به من وارد شد که اگر مصیبت‌ها به روز وارد می‌شد شب می‌شدند و اگر فاطمه خیر النساء است پس چرا این همه مشکلات و گرفتاری دارد.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: این تفکر اشتباهی است که برخی مدعی شوند انقلاب کرده اند تا در رفاه و آسایش باشند و این کوتاه فکری است که برخی بگویند اگر گوجه ارزان بود خون شهیدان هدر نرفته، اما اگر گوجه گران باشد خون شهیدان هدر رفته است.

وی افزود: انقلاب ما برای این بود که بندگی خدا را داشته باشیم چرا که در دوره طاغوت اجازه بندگی خدا داده نمی‌نشد و فساد و فحشا را ترویج می‌کردند و پول نفت را هزینه لهو و لعب دربار می‌کردند و مسلمانان را زیر سلطه کفار قرار داده بودند تا آمریکا و انگلیس برای آن‌ها تصمیم گیری کنند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: انقلاب ما برای این بود که از سلطه آمریکا و استکبار جهانی و کفر جهانی خارج شویم و برای رسیدن به این هدف نیاز به مبارزه و مقاومت در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها است.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که هزینه سازش خیلی بیشتر از هزینه مبارزه است، گفت: کشور‌های اسلامی که با آمریکا سازش کردند در وضعیت خوبی قرار ندارند و تحقیر می‌شوند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به اینکه عربستان سعودی وابسته‌ترین کشور عربی است، ابراز کرد: آمریکا همه مسؤولان عربستانی را انتخاب می‌کند و پول نفت آن‌ها را به یغما می‌برد و گاو را شیره ده معرفی می‌کند و به آن‌ها می‌گوید اگر از شما حمایت نکنیم دو هفته هم دوام نمی‌آورید، این وضعیت کشوری که با آمریکا سازش می‌کند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواب از چشم دشمن گرفته است و آمریکا نمی‌تواند ادعا کند ایران ژاندارم آن‌ها در منطقهو وابسته به آمریکا است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات