۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۹۶۴۸۱
عصر امروز؛

سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان افتتاح شد

سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان افتتاح شد
سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با حضور ناشران داخلی و خارجی به مدت یک هفته در اهواز دایر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان عصر امروز با حضور مسؤولان استانی در نمایشگاه بین المللی کیانپارس افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۵۶۷ ناشر در ۳۴۰ غرفه و با نزدیک به ۹۱ هزار و ۱۲۵ عنوان کتاب برای بازدید علاقه‌مندان و کتابخوان‌های گذاشته شد ضمن اینکه برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ۸۰۰ میلیون تومان بن با ۳۰ درصد تخفیف نمایشگاه و ناشران اختصاص یافته است.

در همین راستا محمد جوروند، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه مقوله کتاب در فرهنگ دینی ما مقدس و از جایگاه بالایی برخوردار است، اظهار داشت: خوزستانی‌ها اهل کتاب و مطالعه هستند چرا که در سال گذشته حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کتاب را علی رغم ممیزی‌ها به فروش رفت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه امسال ۵۷۰ ناشر در سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان حضور پیدا کردند، افزود: امسال افزون بر افزایش حضور ناشران، بن خرید کتاب به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و نمایشگاه تنها در خوزستان یک هفته طول خواهد کشید.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در نمایشگاه برنامه‌های جانبی متنوعی در حوزه‌های مختلف گنجانده شده است، ادامه داد: امسال همزمان دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان برگزار می‌شود همچنین همه ناشران خوزستانی و کتابفروشی‌های باسابقه در کنار انجمن‌های فرهنگی حضور فعالی دارند.

جوروند با اشاره به راه اندازی غرفه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: خوزستان با ریشه تاریخی و وجود محققان در حوزه‌های مختلف خاص است و نمایشگاه‌های آن که ماحصل فعالیت مدیران پیشین است، ویژگی‌های خاص خود را دارد. /۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات