۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۹۶۵۲۱
حجت الاسلام صابري اراكي:

بسياري از مشكلات كشور نتیجه سوء مديريت و انتخاب بد ما است

بسياري از مشكلات كشور نتیجه سوء مديريت و انتخاب بد ما است
استاد حوزه علميه قم بسياري از مشكلات اقتصادي امروز كشور را ناشي از سوء مديريت داخلي و انتخاب بد ما دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی چهارشنبه شب در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) هیات شهدای درب یلان کاشان که در منزل حاج ناصر شماعی خیابان شهید بهشتی برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن چهار خانواده را معرفی کرده است.

وی افزود: خانواده نخست خانواده نور الگوی برای همه، خانواده دوم زن و مرد خانواده هردو بد، خانواده سوم شوهر بد مانند فرعون، اما زن خوب مانند آسیه وخانواده چهارم شوهر خوب مانند نوح پیامبر، اما زن و فرزندان او بد هستند.

حجت الااسلام صابری اراکی گفت: خداوند در قرآن چهار خانواده را معرفی کرده است و گفته است خانواده نخست باشید، تشکیل و تأسیس خانواده و مدیریت خانواده با الگو برداری از رفتار و اخلاق قرآنی و فاطمی و علوی است.

وی با اشاره به اینکه برای زندگی و رفتار و کردار خوب و عاقبت به خیری باید از قرآن و عترت کمک بگیریم، اظهار داشت: خداوند در قرآن پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) را به عنوان الگوی نیکو در توحید شناسی، مردم داری، عبادت و اطاعت، داشتن جاذبه و دافعه معرفی کرده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: خاندان رسالت و ولایت برای همه الگو هستند و برای اینکه شهر و جامعه‌ای با مردمی با صفا و یک دل و یک زبان داشته باشیم و در یک کلام مدینه فاضله داشته باشیم در چنین شهری نباید جرم و جنایت، ربا و نزول، حقوق نجومی، رشوه خواری، نورچشمی، آقا زاده گری و اختلاف طبقاتی در آن باشد.

وی افزود: مدینه فاضله شهری است که بر دیگر شهر‌ها برتری دارد و برند است و برخی فلاسفه اعتقاد دارند داشتن مدینه فاضله رویایی و توهم و تخیل است، چون همیشه دزد و ظالم و مظلوم و ثروتمند بی اثر و جانی زالوصف وجود دارد.

به گفته وی، تحقق داشتن مدینه فاضله دارای شرط و شروطی است که قرآن در آن پیاده شود و زندگی‌ها براساس زندگی پیامبر (ص) و امیرمومنان (ع) و ائمه اطهار (ع) که تنها یک نوع غذا درسفره داشتند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مدینه فاضله تحقق یافتنی است، اما جامعه‌ای که در آن بالایی‌ها به پایینی‌ها نگاه برتری جویانه داشته باشند و یک مقام مسؤول در کشور ۱۹ میلیون تومان حقوق و ماشین آنچنانی را حق خود و آن را عادی جلوه دهد، رسیدن به مدینه فاضله هم رویایی و تخیل و توهم خواهد بود.

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: کسانی که ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی داشتن مبل را نشانه فئودال بودن، داشتن خانه خالی را احتکار کننده معرفی می‌کردند، اما اگر امروزمی گوید ۲۰ میلیون حقوق می‌گیرم و فلان خودرو را دارم این حرف او همان قبل از انقلاب و حرف طاغوت است و نگاه بالا به پایین است.

به گفته وی، در شرایط سخت اقتصادی امروز تهیه مایحتاج ضروری بسیاری از خانواده‌ها تأمین نیست در حالیکه برخی دیگر انواع پروتئین‌ها و ویتامین‌ها را مصرف می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: نگاه مسؤولان کشور باید به دانش آموزان مدرسه‌ای که حتی از تهیه شیر هم محروم هستند و دچار سو تغذیه شده اند و بسیاری دیگر که دچار سو تغذیه شده اند باشد.

وی ادامه داد: مسؤولی که در بنیاد مستضعفان که نام آن گویای حمایت از مستضعفین است، دریافت حقوق ۱۹ میلیونی و خودرو شاسی بلند دارد چگونه می‌خواهد از مستضعفان حمایت کند.

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: در مدینه فاضله مسوؤلان باید در بین مردم با مردم و همراه با مردم در هنگام خرید باشند تا از نزدیک توان خرید و عدم توان خرید مردم برای حداقل‌های زندگی و مایحتاج ضروری آن‌ها را که شرمنده کودکان خود می‌شوند را مشاهده کنند و از اینکه حقوق‌های نجومی می‌گیرند نزد خدا شرمنده باشند.

به گفته وی، مدینه فاضله قشنگ است آن هم شهری که شهروندان آن همدری و همدلی می‌کنند رویایی نیست و چنین شهری می‌تواند تحقق داشته باشد چرا که وعده خدا تحقق یافتنی است و امام زمان که ظهور کند دنیا پر از عدل و عدالت و انصاف و دادستانی و احقاق و حق و حقوق می‌شود و یک زندگی انسانی اسلامی و علوی و فاطمی و مهدوی در دنیا ایجاد می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز کشور را ناشی از سوء مدیریت داخلی و انتخاب بد ما دانست و گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز کشور هیچ ارتباطی به ناتو و اتحادیه اروپا و کاخ سفید و ترامپ ندارد و بخشی از آن به سوء مدیریت‌های مسؤولان کشور و بخشی از آن به انتخاب‌های بد ما بر می‌گردد.

وی افزود: وقتی وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با افزایش گوشت می‌گوید ابتدا باید خدا را شکر کرد که گوشت داریم و کمبودی نداریم این حرف وزیر جهاد کشاورزی ثابت می‌کند وزیر جهاد کشاورزی توان و قدرت مدیریت در این حوزه را ندارد و این کفران نعمت از سوی ما بوده است که چنین وزیری داریم./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات