۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۹۶۵۷۲

مفتی مصر توسعه گفت‌وگوی ادیان و موسسه‌های دینی را خواستار شد

مفتی مصر توسعه گفت‌وگوی ادیان و موسسه‌های دینی را خواستار شد
مفتی مصر با تاکید بر لزوم تقویت گفت‌وگوی ادیان، مقابله با افراط گرایی و خشونت را از وظایف اصلی جامعه نخبگانی مصر برشمرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف و اسامه الازهری عضو شورای مشورتی ریاست جمهوری در نشستی مشترک بر ضرورت تقویت گفت‌وگو میان موسسه‌های دینی تاکید کردند.

در بیانیه مشترک صادره از این نشست بر اهمیت تقویت گفت‌وگو میان موسسه‌های دینی، اندیشه‌ای، علمی، تربیتی و فرهنگی با یکدیگر به عنوان عنصری مهم و ساسی در ترویج اسلام اعتدالی و کاهش رویکردهای رادیکالی به دین تاکید شده است.

در این بیانیه با اشاره به سخنان احمد طیب شیخ الازهر مصر در همایش «برادری انسانی» و تجربه موفق الازهر در نشر گفتمان تسامح دینی خاطر نشان شده است که همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان آسمانی در کنار یکدیگر رمز برقراری صلح و امنیت در جهان است.

مفتی مصر در این نشست با بیان اهمیت تسامح دینی و زیست مشترک مردم در تحقق نظم و امنیت در جوامع اسلامی اظهار داشت که تمامی ادیان الهی درصدد ترویج برادری انسانی و نهادینه ساختن آن در میان مردم هستند.

وی همچنین نقش علما و نخبگان دینی در کاهش هرج و مرج و اختلافات مذهبی را مهم توصیف کرده و گفت: مبارزه با اندیشه‌های افراطی، همکاری و همدلی برای خدمت به دین و مردم، گسترش اسلام اصیل و صحیح و مقابله با تبعیض نژادی و مذهبی از وظایف مهم علما و تاثیرگذاران دینی است./981/ب901/ف

محمد رایجی
ارسال نظرات