۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۹۳۹۱۵

اعلام آمادگی الازهر برای افزایش ظرفیت پذیرش طلاب نیجریه‌ای

اعلام آمادگی الازهر برای افزایش ظرفیت پذیرش طلاب نیجریه‌ای
شیخ الازهر در دیدار با اعضای مرکز تعلیم عربی و اسلامی نیجریه از افزایش ظرفیت پذیرش طلاب نیجریه‌ای خبر داد

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد طیب شیخ الازهر مصر صبح امروز چهارشنبه با اعضای مرکز تعلیم عربی و اسلامی نیجریه دیدار و بر لزوم ترویج اسلام اعتدالی در این کشور تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار اعضای مرکز تعلیم عربی و اسلامی نیجریه با ابراز خرسندی از حمایت‌های مادی و معنوی الازهر از مسلمین نیجریه از تلاش‌های شیخ الازهر در ترویج اسلام اعتدالی تجلیل کردند.

همچنین اعضای مرکز تعلیم عربی و اسلامی الازهر را نهادی علمی در عرصه مقابله فکری با گروهک‌های تروریستی برشمرده و پرده برداری از رفتارهای جنایت آمیز تروریسم تکفیری را از اقدامات مهم الازهر در عرصه بین المللی به شمار آوردند.

اعضای مرکز تعلیم عربی و اسلامی نیجریه الازهر را قبله علمی طلاب جهان دانسته و ابراز امیدواری کردند که حمایت‌های الازهر از طلبه‌های نیجریه‌ای استمرار داشته باشد تا ریشه افراط گرایی در این کشور خشکانده شود.

احمد طیب نیز اقدامات انجام شده در نیجریه را وظیفه الازهر در برابر مسلمانان جهان توصیف کرده و آمادگی کامل الازهر را در حمایت از مسلمانان نیجریه و پذیرش طلاب علوم دینی این کشور اعلام کرد.

از سوی دیگر شیخ محمد آدم از علمای سنگال در افتتاحیه رسمی آکادمی تربیت مبلغ الازهر با تقدیر از احمد طیب گفت: الازهر بیش از هزار سال پیام اسلام رحمانی را در سراسر جهان ترویج داده است.

وی با اشاره به نقش طلاب در افزایش سطح آگاهی جامعه خاطر نشان کرد: الازهر در طول تاریخ نشان داده که به تربیت طلاب و مبلّغان اهتمام ویژه‌ای دارد که باید از زحمات شیخ الازهر در این عرصه تقدیر و تشکر کرد./981/ب901/ف

محمد رایجی
ارسال نظرات