۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۵۹۶۸۲۲
القدس العربی نوشت:

انقلاب ایران چالش ویژه‌ای برای عربستان سعودی شکل داد

انقلاب ایران چالش ویژه‌ای برای عربستان سعودی شکل داد
القدس العربی در گزارشی با اشاره به شکست رژیم های عربی در منطقه نوشت: انقلاب ایران چالش ویژه‌ای برای عربستان شکل داد و میلیونها شیعی را علیه آن شوراند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، یک روزنامه چاپ لندن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گزارشی تحت عنوان «نفوذ روزافزون ایران در منطقه و شکست رژیم های عربی» منتشر کرد.

روزنامه القدس العربی در گزارش خود نوشت: عربستان سعودی برای مقابله با صادر شدن انقلاب ایران به منطقه به ترویج گسترده وهابیت روی آورد؛ چرا که این انقلاب یک چالش ویژه‌ای برای آل سعود شکل داد.

این روزنامه افزود: ایران توانست بعد از انقلاب در سایه شکست رژیم های دیکتاتور عربی، بر منطقه سیطره پیدا کند و یک پیروزی در مقابل آنها رقم بزند.

القدس العربی ادامه داد: ایران بعد از پیروزی انقلاب، عربستان را به وحشت انداخت و میلیون ها تن از شیعیان مستضعف را علیه آن شوراند و بر سبک بیان اسلامگرایان در مصر و تونس نیز تأثیر گذاشت. ایران همچنین کاری کرد که اسراییل نه از سوی ارتش های بزرگ عرب، بلکه از سوی حزب الله تهدید شود.

گفتنی است که عربستان سعودی ده ها میلیارد دلار برای ترویج وهابیت در مراکز اسلامی و مساجد در کشورهای عربی و غربی هزینه می کند./983/ب902/ف

ارسال نظرات