۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۹۶۹۹۵
حجت الاسلام احمدی:

رشد کمی و کیفی حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری مرهون انقلاب اسلامی است

رشد کمی و کیفی حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری مرهون انقلاب اسلامی است
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: به برکت انقلاب اسلامی، امروز حوزه‌های علمیه این استان هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی در بهترین جایگاه هستند.
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آغاز دوران ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: به یقین این دوران، دوران افتخار، سربلندی، عزت و شکوفایی نظام اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به نقش بی بدلیل روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی تصریح کرد: روحانیت همیشه در خط مقدم صیانت از ارزش‌های اسلامی و دفاع از انقلاب بوده و هیچ گاه عرصه را خالی نکرده است.

حجت الاسلام احمدی ۲۲ بهمن ماه را روز اتحاد و همدلی مردم ایران بیان کرد و افزود: به یقین فردا همه گروه‌ها و جریانات سیاسی و همه اقشار، کوچک و بزرگ، مرد و کوچک در کنار هم فریاد مرگ بر آمریکا سرخواهند داد و لحظه ای، ولی خود را تنها نخواهند گذاشت که در این بین روحانیت نیز در خط مقدم قرار دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شکل گرفت تا عزت و سربلندی نصیب مردم ایران شود، گفت: پیشرفت‌های امروز کشور با دوران قبل از انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست؛ امروز ایران اسلامی آزادانه و مستقل روی پای خود ایستاده و در کل دنیا حرف برای گفتن دارد.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد همه جانبه حوزه‌های علمیه این استان در دوران پس از انقلاب، اظهار کرد: در دوران قبل از انقلاب کل استان تنها یک حوزه علمیه با چند طلبه در سطح محدود داشت در حالی که امروز هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی در بهترین شرایط قرار داریم و روز به روز نیز بهتر خواهیم شد و این به برکت انقلاب اسلامی است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه به لطف الهی در دورترین نقطه استان هم حوزه علمیه برداران وجود دارد و هم حوزه علمیه خواهران، اظهار کرد: در حال حاضر ۹ مدرسه علمیه برادران و ۹ مدرسه علمیه خواهران در سطح استان وجود دارد که بیش از دو هزار طلبه را در خود جای داده اند و این در نوع خود بی سابقه است.

وی با بیان اینکه در زمان طاغوت خبری از دوره‌های تکمیلی و تخصصی حوزه در استان‌ها نبود و تحصیل برای طلاب در مقاطع بالاتر بسیار دشوار بود، افزود: امروز در همه استان‌ها مقاطع معادل کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های متنوع وجود دارد و این از افتخارات نظام اسلامی است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه همه مقاطع حوزه در استان چهارمحال و بختیاری برای ادامه تحصیل طلاب وجود دارد، تصریح کرد: هز ساله دو رشته تخصصی تفسیر و کلام در حوزه علمیه شهرکرد برای سطح ۴ حوزه که معادل همان دکترا است، طلبه می‌پذیرد./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات