۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۹۷۲۹۷
حجت الاسلام قربانی:

۳۵ مدرسه علمیه برادران و خواهران در استان آذربایجان شرقی فعال است

۳۵ مدرسه علمیه برادران و خواهران در استان آذربایجان شرقی فعال است
معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۳۵ مدرسه علمیه برادران و خواهران خبر داد و گفت: حدود ۵ هزار طلبه در این مدارس تحصیل می کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به ارایه گزارشی از آخرین وضعیت آموزشی در مدارس علمیه استان پرداخت و اظهار داشت: طی سال‌های گذشته تعداد مدارس علمیه خواهران و برادران در آذربایجان‌شرقی از رشد قابل توجهی نسبت برخوردار بوده است.

وی با بیان این‌که هم اکنون ۳۵ مدرسه علمیه برادران و خواهران در استان فعال است که به لحاظ کمی رشد مطلوبی را شاهد هستیم، افزود: تقریبا در تمامی شهر‌های استان مدرسه علمیه وجود دارد، اما نکته مهم آن است که در زمینه ارتقای سطح کیفی آموزش نیز اقدامات مهمی صورت می گیرد.

حجت الاسلام قربانی با بیان این‌که حدود ۵ هزار طلبه در مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی در حال تحصیل هستند، افزود: امسال با پیگیری نماینده ولی فقیه در استان؛ کرسی درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه طالبیه تبریز برپا شده که شاهد استقبال طلاب سطوح عالی و فضلای حوزوی استان هستیم.

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در طول سال‌های گذشته طلاب آذربایجان شرقی در المپیادهای علمی و جشنواره های مختلف پژوهشی پس از قم، رتبه‌های برتر را از آن خود کرده اند، گفت: حدود ۱۶۰ استاد در مدارس علمیه استان مشغول تدریس هستند.

حجت الاسلام قربانی از برقراری سه رشته تخصصی در حوزه‌های علمیه تبریز و بناب خبر داد و گفت: درخواست‌هایی از حوزه علمیه مراغه نیز به شورای عالی حوزه علمیه قم ارایه شده که کارهای اداری راه اندازی این دروس در شهر تاریخی مراغه نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به تحصیل طلاب خارجی در مرکز جامعه المصطفی العالمیه تبریز گفت: به زودی شاهد ارتقای ظرفیت پذیرش طلبه با افتتاح فاز نخست حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) تبریز خواهیم بود، اکنون با توجه به افزایش متقاضیان و کمبود ظرفیت، در امر پذیرش طلبه حساسیت‌های زیادی لحاظ می‌شود./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات