۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۹۷۳۰۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی
تمدید مهلت ارسال آثاربه جشنواره پروین اعتصامی، کنفرانس توسعه اجتماعی، فراخوان جشنواره ارسباران و فعالیت 1500 خانم جلسه‌ای از مهم‌ترین اخبار کوتاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابوالفضل علیمحمدی، دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی تا بیست و پنجم بهمن‌ماه جاری خبر داد و اظهار داشت: با توجه به استقبال اصحاب فرهنگ و هنر از سراسر ایران اسلامی، مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی تا بیست و پنجم  بهمن ماه جاری تمدید شد.

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات،‌ اشعار و آثار هنری خود را حداکثر تا بیست و پنجم بهمن‌ماه جاری به نشانی ایمیل جشنواره jashnvarehparvin@gmail.com ارسال کنند.

علیمحمدی، تاریخ برگزاری جشنواره را بیست و پنجم اسفندماه سال جاری و زمان برگزاری برنامه‌های جنبی جشنواره یاد شده را بیستم تا بیست و پنجم اسفند ماه عنوان کرد.

کنفرانس ملی توسعه اجتماعی در تبریز برگزار می شود

علی شکوهی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری کنفرانس ملی توسعه اجتماعی در تبریز خبر داد و گفت: کنفرانس ملی توسعه اجتماعی، الزامات، موانع و راهکارها با مشارکت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دانشگاه تبریز ۳۰ بهمن ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: بخش استانی کنفرانس در موضوعات مرتبط با توسعه در آذربایجان همراه بوده و با بهره مندی از نظرات علمی و تخصصی محققان و مدیران اجرایی برگزار خواهد شد. سرمایه اجتماعی و توسعه، الگوهای توسعه اجتماعی، دین و توسعه اجتماعی، آموزش عالی و آموزش و پرورش و سبک زندگی و توسعه اجتماعی از محورهای این کنفرانس ملی است.

شکوهی خاطرنشان کرد: تبیین راهکارهای علمی برای مواجهه با آسیبهای اجتماعی از اهداف برگزاری این کنفرانس بوده و انتظار داریم دانشگاهیان در آن حضور حداکثری داشته و تدابیر لازم را در این مورد اتخاذ کنند.

فراخوان دومین جشنواره سراسری عکس ارسباران منتشر شد

پرویز گلی زاده، دبیر دومین جشنواره سراسری عکس ارسباران از انتشار فراخوان این جشنواره همزمان با جشن چهل‌سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خبر داد و اظهار داشت: اولین جشنواره سراسری عکس ارسباران در تیرماه سال 96 و با حضور هنرمندان عکاس از سراسر کشور برگزار و موردتوجه علاقه‌مندان به رشته عکاسی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که در دوره اول بیش از 2 هزار اثر از 20 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید، گفت: با توجه به حضور نزدیک به 200 عکاس حرفه‌ای در اولین دوره این رویداد هنری و رقابت تنگاتنگ آن‌ها برای دستیابی به عنوان های برتر، انتظار می‌رود در این دوره استقبال بهتر و بیشتری را از هنرمندان سراسر کشور شاهد باشیم.

دبیر دومین جشنواره سراسری عکس ارسباران گفت: با تلاش اعضای هیئت‌مدیره انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر و همکاری مسئولان شهرستانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و شهرستان اهر، فراخوان دومین جشنواره سراسری عکس ارسباران 22 بهمن‌ماه 97 منتشرشده است.

گلی‌زاده با بیان این‌که این جشنواره در سه بخش مستند اجتماعی، معماری و طبیعت و بخش ویژه ورنی ارسباران برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را با توجه به شرایط اعلام شده در فراخوان تا 15 اردیبهشت‌ماه 98 به دبیرخانه این جشنواره به آدرس پست الکترونیکی جشنواره arasbaranphoto97@gmail.com یا از طریق تلگرام به arasbaranphoto1397@ ارسال کنند.

1500 خانم جلسه‌ای در کشور فعال است

نسرین پیرسمساری، رییس جمعیت بانوان فرهیخته کشور در نشست رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اقشار تاثیرگذار حوزه بانوان اظهار داشت: توجه جدی روی کلید واژه‌های مقام معظم رهبری در خصوص زنان انجام گرفته که البته در این امر کار زیادی پیش رو داریم، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز توجه جدی روی فعالیت‌های بانوان دارد.

وی با بیان اینکه شان جمعیت بانوان فرهیخته یک شان سیاست‌گذاری است، گفت: محور فعالیت‌های آنها تولید ایده به صورت غیرسیاسی است، همیشه روی این موضوع که خانم‌های جلسه‌ای باید ساماندهی شود، تاکید داشته و حاضر به ساماندهی آنها هستیم.

رییس جمعیت بانوان فرهیخته کشور با اشاره به اینکه ۱۵۰۰ خانم جلسه‌ای وجود دارد که اکثر آنها عالم و انقلابی هستند، گفت: شناسنامه‌دار کردن آنها یک اقدام موثر بوده و ما حاضر به کمک در خصوص این موضوع هستیم./935/ت303/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات