۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۹۷۳۱۵
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

نیازمند تحرک بیشتر حوزویان در فضای مجازی هستیم

نیازمند تحرک بیشتر حوزویان در فضای مجازی هستیم
حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: بانوان در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمنان و در دوره جدید انقلاب اسلامی وظایف سنگینی به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی امروز در دیدار بانوان فرهیخته و فعال فرهنگی تبلیغی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: نقش بانوان در ترویج ارزش های دینی و مذهبی بسیار مهم و ارزشمند است، عدم بهره‌مندی از این ظرفیت موجب خسران خواهد بود.

وی با بیان این‌که بانوان در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمنان و در دوره جدید انقلاب اسلامی وظایف سنگینی به عهده دارند، خاطرنشان کرد: برای مبلغ دین بودن لازم نیست که حتما تحصیلات حوزوی داشته باشید، بر اساس آموزه های اسلامی تفقه در دین بر عهده هر مسلمان است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به این‌که هرکس جرعه ای از معارف اسلام ناب دارد، در قبال تبلغ دین مسؤولیت مهمی بر عهده دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران احیای نقش، هویت و جایگاه بانوان در جامعه اسلامی بوده است، امروز شاهد گسترش مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور هستیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی مکتب امام خمینی(ره) و مبانی انقلاب اسلامی را یک فهم کامل از اسلام ناب محمدی دانست و تصریح کرد: بانوان از دیدگاه امام راحل مربی نسل پویا و آینده‌ساز جامعه شناخته شده اند، از سوی دیگر وظیفه مهم تبلیغ را عهده بانوان نیز است، چراکه نیمی از جمعیت از جامعه را بانوان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به این‌که 55 هزار فارغ التحصیل طلبه خواهر از حوزه های علمیه کشور وجود دارد، افزود: انتظار می رود این جمعیت بیش از پیش تاثیرگذار باشند، در دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی توقع و امید بیشتری از بانوان نخبه داریم، به ویژه در عرصه فضای مجازی را نیازمند تحرک بیشتر حوزویان هستیم.

همچنین نسرین پیرسمساری، رئییس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی کشور در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این نهاد غیردولتی و مردمی پرداخت و اظهار داشت: جمعیت بانوان فرهیخته شأن و جایگاه سیاست‌گذاری دارد، محور فعالیت‌های ما تولید ایده غیرسیاسی است.

وی خواستار شناسایی و ساماندهی مبلغات غیرحوزوی و خانم‌های جلسه‌ای در نقاط مختلف کشور شد و گفت: هم اکنون ۱۵۰۰ خانم جلسه‌ای وجود دارد که اغلب عالم و انقلابی هستند، اما در جهت ارتقای سطح بینش و بصیرت دینی و به‌روز این فعالان دینی نیازمند برنامه ریزی هستیم./935/پ310/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات