۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۵۹۷۳۶۸
معاون هماهنگ کننده سپاه:

قله‌های پیشرفت با تکیه بر جوانان متعهد و متخصص دست یافتنی است

قله‌های پیشرفت با تکیه بر جوانان متعهد و متخصص دست یافتنی است
سردار فدوی گفت: قله‌های پیشرفت دست یافتنی است و ابزار آن دانش، ایمان و تکنولوژی روز است که با اتکا به خداوند و نیرو‌های جوان داخلی به آن خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یادواره ۳۵۰ شهید انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم و سرداران شهید شهرستان پیشوا شامگاه چهارشنبه با سخنرانی سردار پاسدار علی فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، طلاب، بسیجیان و دیگر شهروندان در حرم مطهر امام زاده جعفر (ع) این شهرستان برگزار شد.

فدوی در این مراسم با بیان اینکه تمسک به شهید باید از سمت نزدیکترین افراد به به شهید انجام شود، گفت: امروز نزدیکترین افراد به شهدا و سربلند‌ترین افراد جامعه خانواده شهدا هستند، خیلی باید مراقب راه و سیره شهدا باشیم.

وی با اشاره به جشن باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: اگر بخواهیم نقشی را برای پیروزی انقلاب اسلامی و ۴۰ سال بعد آن و نیز تداوم آن قائل باشیم، نقش شهدا برجسته‌ترین آن نقش‌ها است که با دیگر نقوش قابل مقایسه نیست.

این مقام مسؤول با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که در آن وعده‌هایی از خدا آمده است که تخلفی هم در آن نیست، ادامه داد: امامین و شهدای انقلاب اسلامی به لحاظ تکالیفی که داشتند و انجام آن به میزانی که شامل وعده‌های خدا شود، سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی ابراز کرد: در وعده‌های خدا شروطی هم وجود دارد که باید از سمت مردم انجام شود، در این ۴۰سال عمر انقلاب اسلامی و از نقطه آغازین انقلاب در سال ۴۲ که پیشوا هم در آن پیشگام بود، برایند کلی این بود که همه کسانی که باید در پشت امامین انقلاب قرار گیرند، شروط خدا را انجام دهند تا وعده خدا نسبت به آن‌ها عملی شود، که اگر انجام ندهند خدا هم ما را شامل تحقق وعده هایش قرار نمی‌دهد، ضمن اینکه خدا هم با کسی به ویژه با حبیب خودش رودربایستی ندارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه با ابراز اینکه در این ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی همه مردم و شهدا به ویژه همین پیشوایی‌ها عزیز در برابر زورگویی‌های دشمن ایستاده اند، افزود: بالاترین دشمنی‌ها از سوی دشمنان علیه انقلاب اسلامی صورت گرفت، اما آن‌ها موفق نشدند به خواسته هایشان برسند.

وی با اظهار اینکه خدا وعده هایش را بعد از پذیرش شروط از سوی ما عملی کرد، ابراز داشت: دشمن می‌خواست سوریه را نابود کند، اما نشد و گفت چون ایران نخواست نشد، در یمن هم همینطور شد.

فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: در جنگ ۳۳ روزه صهیونیست‌ها خیلی زود فهمیدند که این جنگ هیچ سودی برای آن‌ها ندارد، اما با اصرار آمریکا جنگ ادامه پیدا کرد و بعد از گذشت ۲۷ روز خود آمریکا هم فهمید که این جنگ بی فایده است، از این رو متوسل شدند به سازمان ملل و با آتش بس جنگ را به پایان رساندند.

وی با یادآوری اینکه در تاریخ صدر اسلام برخی مسلملنان به شروط خدا عمل نکردند و شکست خوردند، عنوان کرد: اما امروز به اذعان خود دشمن سال‌های طولانی است که جرأت پرتاب حتی یک تیر را هم به سمت ما نداشته اند.

فدوی بیان کرد: از مهمترین دلایلی که بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با اقتدار در دنیا حضور داریم، این است که هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که می‌تواند بالاترین دشمنی‌هایی را که می‌شود علیه یک کشوری داشت، را تحمل کند، اما همه شاهد هستیم که بالاترین دشمنی‌ها از سوی آمریکا و دوستانش علیه انقلاب اسلامی انجام شده است و این دشمنی با ما هر روز بیشتر هم می‌شود.

وی با ابراز اینکه دلیل این پیروزی‌ها چیست، گفت: آیا توان نظامی ما یا پول ما بیشتر از امکانات دشمن است یا هواپیما‌های ما قوی‌تر از هواپیما‌های آن‌ها است، چرا دلدادگان به حق و انقلاب برنده این جنگ‌ها می‌شوند، یقیناً پاسخ این سؤالات را در روال معمول نمی‌توان یافت بلکه ملت ما به چیزی متکی هستند که آن‌ها به آن اعتقادی ندارند.

فرمانده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: هر ملتی که خودش را به نوعی متصل کند به خدای متعال یقیناً دست برتر را در هر میدانی دارا است، آیا قدرتی که به خدا وصل شود قابل شمارش است، اگر قدرت همه مستکبران عالم را از روز اول تاکنون کنار هم جمع کنیم آیا می‌توان آن را با قدرت خدا مقایسه کرد.

وی با اظهار اینکه انقلاب ما از اول تاکنون روند خدایی داشته است، بیان کرد: چه کسی حاضر است تا خودش جانش را فدا کند مگر برای خدا، دلیل موفقیت انقلاب چیزی نیست جز وجود بیش از ۲۰۰ هزار شهید.

فدوی تصریح کرد: قله‌های پیشرفت دست یافتنی است و ابزار آن دانش، ایمان و تکنولوژی روز است که با اتکا به خداوند و تکیه به نیرو‌های جوان داخلی به آن خواهیم رسید.

وی در پایان اذعان کرد: انقلاب الگویی را به جهان معرفی کرد که هر که طبق آن قاعده رفتار کند بر هر دشمنی پیروز خواهد شد چرا که قاعده‌های انقلاب قاعده‌های قرآنی است./۸۰۴/پ210/ب1

ارسال نظرات