۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۹۸۱۰۱
بعد از کنفرانس ورشو؛

برپایی نشست صلح خاورمیانه در ایرلند

برپایی نشست صلح خاورمیانه در ایرلند
نمایندگانی از کشورهای عربی با همتایان خود در جلسه ای غیر علنی به گفتگو در مورد روند سازش در خاورمیانه پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بعد از کنفرانس شکست خورده ورشو، وزرای چند کشور عربی در نشستی غیر علنی با همتایان اروپایی خود، به بررسی روند (به اصطلاح) صلح در خاورمیانه پرداختند.

سخنگوی وزارت خارجه ایرلند اعلام کرد که این گفتگوها با عنوان «چگونه به بهترین شکل پیشرفت کنیم» در این کشور برگزاری شده است.

وی در مورد هدف برگزاری این کنفرانس گفت: هدف این کنفرانس ایجاد روندی جدید برای صلح نیست بلکه هدف از آن، ارائه روش هایی برای حمایت و شکل دهی به همکاریهای صلح در دیگر نشست ها است.

در این نشست که حالتی سازشکارانه برای سران عربی داشت، دیپلمات هایی از بلغارستان، قبرس، مصر، فرانسه، اردن، اسپانیا، سوئد و ریاض المالکی وزیر امورخارجه تشکیلات خودگردان و نیز احمد ابوالغیط رییس اتحادیه عرب حضور داشتند.

وزیر امور خارجه اردن گفت که شرکت کنندگان در این نشست در مورد اهمیت مذاکرات موثر و جدی برای حل مساله اسرائیلی-فلسطینی از طریق راهکار دو دولتی، توافق داشتند.

این نشست با عنوان «جلسه محرمانه در مورد وضعیت فعلی روند صلح در خاورمیانه و چگونگی پیشرفت هر چه بیشتر در این زمینه» درست بعد از نشست ورشو برگزار شد؛ نشستی که به عنوان یکی از شکست های دیپلماتیک آمریکا محسوب می شود.

در نشست ورشو، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون هیچ پرده پوشی، از منافع مشترک اسرائیل و اعراب از جنگ با ایران سخن گفت.

وی همچنین در سخنانی تحریک کننده علیه لهستان، این کشور را متهم به همکاری با هیتلر در ماجرای کذایی هولوکاست کرد.

شایان ذکر است که ایرلند، برگزار کننده کنفرانس صلح برای اسرائیل و فلسطینیان، خود مورد هجمه دولت جعلی رژیم صهیونیستی قرار دارد چرا که دولت ایرلند در طرحی واردات کالاهای ساخته شده در سرزمین های اشغالی به این کشور را به چالش کشیده است.

ارسال نظرات