۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۵۹۸۲۵۶
رییس جامعه‌المصطفی العالمیه:

انقلاب اسلامی معادله دشمنان را بر هم زد

انقلاب اسلامی معادله دشمنان را بر هم زد
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در نشست صمیمی استادان، دانش‌پژوهان و کارکنان جامعه‌المصطفی واحد گرگان حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در نشست صمیمی استادان، دانش‌پژوهان و کارکنان جامعه‌المصطفی واحد گرگان حضور یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی ضمن قدردانی و سپاس از فعالیت‌های انجام‌شده در جامعه‌المصطفی- واحد گرگان، افزود: وعده الهی این است که صالحان، وارثان زمین خواهند شد (وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ).

وی با اشاره به جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در روزهای اخیر اظهار داشت: انقلاب اسلامی، حادثه‌ای عظیم در قرن اخیر بود. نقطه‌ای که انقلاب اسلامی در آن رخ داد، فقط کانون این حرکت بود، ولی این حرکت محصور نماند و براساس فکر و گفتمان خاصی که در آن شکل گرفته بود، مرزهای جغرافیایی را در نوردید و طبیعی است که مخالفت بدخواهان را نیز به همراه داشته باشد و به همین دلیل، انواع فشارها اعم از جنگ، ترور و تحریم بر این انقلاب تحمیل شد که به لطف الهی و با صبر و استقامت مردم، ناکام ماند.

رییس جامعه‌المصطفی با تأکید بر ادامه‌دار بودن توطئه‌های دشمنان اظهار داشت: پس از ناکامی در این توطئه‌ها، به نیت مهار گفتمان انقلاب اسلامی، توطئه درگیر کردن مسلمانان را با یکدیگر پی‌ریزی کردند و براساس طرح «برنارد لوئیس»، نقطه کانونی تجمع مسلمانان را براساس مذاهب و قومیت، قطعه قطعه و منطقه را درگیر فتنه بزرگ کردند و تصور بر این بود که مسلمانان سال‌های سال درگیر این اختلافات خواهند بود و راهی برای رهایی نخواهند داشت، ولی انقلاب اسلامی این معادله را بر هم زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور ‌دانش‌پژوهان از کشورهای مختلف در جامعه‌المصطفی- واحد گرگان اظهار داشت: حضور شما در این مرکز علمی، گواه موفقیت‌های انقلاب اسلامی است و بازدیدکنندگان خارجی، از وجود چنین مجموعه‌ای، که زمینه حضور مذاهب مختلف را در دل نهاد اسلامی فراهم آورده است، بسیار اظهار تعجب می‌کنند.

رییس جامعه المصطفی افزود: این الگوی شکل‌گرفته مخالفانی خواهد داشت که باید نهایت مراقبت برای حفظ این الگو را داشته باشیم.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این نشست، «حجت‌الاسلام والمسلمین‌ تقوی» رییس جامعه‌المصطفی واحد گرگان، گزارشی از وضعیت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تحولات انجام‌شده در این نمایندگی ارائه کرد./998/د102/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات