۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۵۹۸۲۶۴
امام جمعه تبریز:

رسالت روحانیت ارتقای وحدت در جامعه است

رسالت روحانیت ارتقای وحدت در جامعه است
امام جمعه تبریز گفت: مشروعیت و تداوم حیات نظام در حاکمیت ارزش های اسلامی است و رسالت روحانیت در عرصه مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان بسیار بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در همایش علمداران عاشورایی؛ نکوداشت روحانیان رزمنده استان آذربایجان غربی در ارومیه با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با ماهیت دینی این نظام مقدس مشکل دارند، اظهار داشت: استقلال امروز کشور منوط به حاکمیت ارزش های اسلامی است بنابراین مهم ترین رسالت روحانیت در این مقطع حساس مقابله با تهدیدات نرم دشمنان در حوزه ارزش ها و اعتقادات دینی و روحیه انقلابی است.

امام جمعه تبریز توجه به اخلاق و تهذیب نفس در حوزه ها و توجه به مسائل اخلاقی را موضوعی ضروری دانست و گفت: تقویت بنیه های علمی در مسائل فقی، فلسفی، علمی و کلامی، توجه به روز آمدی و زمان شناسی، اعمال مدیریتی راهبردی با وضع سیاست های مناسب و آینده نگر، تشکیل کرسی های آزاد اندیشی، رعایت ذی طلبگی و حفظ و قداست روحانیت، صمیمی بودن روحانیت با مردم از جمله مسائلی است که روحانیت باید در جامعه ما به آن توجه اساسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه روحانیت باید انسجام را در جامعه افزایش دهد، افزود: وحدتی مورد نیاز کشور است که حول محور ولایت باشد و در این صورت دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند. روحانیت در جمهوری اسلامی ایران همواره بسیج کننده مردم در عرصه های مختلف بوده و ارزش های اخلاقی و دینی را در جامعه ترویج میدهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: طی سال های اخیر دشمنان قصد داشته اند با هجمه های مختلف با فرهنگ اسلامی مقابله کنند که با نقش آفرینی روحانیت این توطئه شکست خورده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: همانطور که روحانیت در دوران دفاع مقدس همگام و همراه مردم و پیشگام صحنه های جهاد در راه خدا بودند، امروزه نیز این قشر باید تبیین دین مبین اسلام و دفاع از آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم صادر شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: ویژگی نخست این جامعیت آن است چرا که مشکل های اساسی را شناسایی و چشم اندازی را برای رسیدن به قله های افتخار برای کشور مشخص می کند.

امام جمعه تبریز ویژگی دوم این بیانیه را نگاه به آینده برشمرد و افزود: این بیانیه مسیر طی شده را یادآوری می کند تا امید زدایی رسانه های غربی و کنشگران سیاسی را خنثی کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مخاطب قرار دادن جوانان را ویژگی دیگر این بیانیه دانست و ادامه داد: تاکید بر مبانی و شعارهای انقلاب اسلامی، یادآوری دستاوردهای انقلابی و توجه به مطالبات مردمی، نگاه به جلو با توجه به تجربیات گذشته، انعطاف پذیری و تاکید بر خطاهای گذشته، پای بندی به اصول ضمن درک پدیده های نو و توجه به دفاع مقتدرانه از دیگر ویژگی های بیانیه گام دوم انقلاب است که با توجه به آنها، ظرفیت و سرمایه نیروی انسانی کشور می توانیم به افق های روشن انقلاب دست یابیم.

امام جمعه تبریز ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به جوانان فرصت دهیم زیرا جوانان موتور محرکه کشور در بخش های مختلف هستند. تداوم راه پرافتخار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ضرورت اساسی امروز کشور بوده و ایمان و اعتقاد مردم به آن شجره طیبه انقلاب و حافظ آن است.

وی با اشاره به اینکه باید به صورت مقتدرانه اقدام به دفاع کنیم، ادامه داد: باید با وحدت و همدلی و صمیمیت اتحاد خود را حفظ کنیم که در این صورت پیروزی نهایی از آن ماست./935/د102/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات