۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۹۸۲۷۸
معاون آموزش حوزه علمیه لرستان:

پذیرش حوزه های علمیه برادران آغاز شد

پذیرش حوزه های علمیه برادران آغاز شد
معاون آموزش حوزه علمیه لرستان از پذیرش حوزه برای سال تحصیلی 98-99 خبر داد و گفت: نام نویسی داوطلبان ورود به حوزه از 24 بهمن ماه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدمحمدباقر موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه لرستان، گفت: مرحله نخست پذیرش طلبه در راستای سال تحصیلی 98-99 آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه پذیرش طلاب در دو مرحله صورت می گیرد، افزود: مرحله نخست از 24 بهمن آغاز شده است و مهلت نام نویسی داوطلبان ورود به حوزه تا 27 اسفند ماه جاری ادامه دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: مرحله دوم پذیرش داوطلبان از 17 فروردین ماه تا 22 فروردین 98 اعلام شده است.

وی به به شرایط عمومی داوطلبان اشاره و عنوان کرد: برخورداری از صلاحیت اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه از جمله این شرایط است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه متقاضیان ورود به حوزه علمیه برادران باید شرایط نام نویسی را داشته باشند، بیان داشت: قبولی حداقل پایه نهم دوره اول متوسطه با حداکثر سن 18 سال ضروری است و مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می شود.

وی با بیان اینکه التزام به تعهدات و قوانین مرکز مدیریت حوزه های علمیه از دیگر شرایط است، افزود: حداقل مدرک متقاضیان دوره سفیران هدایت دیپلم، پیش دانشگاهی و یا دوازدهم دوره دوم متوسطه است.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان یادآور شد: حافظان کل قرآن و نهج البلاغه، حافظان یک ششم از قران کریم یا نهج البلاغه، خانواده ایثارگران و رتبه های برتر علمی کشور از امتیاز پذیرش برخوردار خواهند بود.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: آزمون کتبی ورود به حوزه روز جمعه، 30 فروردین ماه 98 برگزار خواهد شد./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات