۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۹۸۳۱۳
رییس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب:

"امر به معروف و نهی از منکر" موضوع اصلی سلامت اجتماعی است

حجت الاسلام رستمی با اشاره به مؤلفه‌های سلامت معنوی گفت: نهادینه سازی سلامت معنوی بدون توجه به مؤلفه‌های آن امکان ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت ‌اسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در ششمین "همایش ملی سلامت معنوی اسلامی" که امروز در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با بیان این که ارتباط وثیق معنویت با دین باعث شده است که در سایر ادیان نیز، امر معنوی جزء شاخصه‌های سلامت معنوی شمرده شود، گفت: بحث سلامت تنها در موجود زنده و دارای حیات قابل بحث و تصور است.

رییس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب با اشاره به این که موجودی که از حیات برخوردار نباشد، اساسا از سلامت برخوردار نیست، اظهار داشت: حیات در مفاهیم قرآنی اعم از چیزی است که در علوم پزشکی و زیستی برای آن تعریف می‌شود، به همین دلیل در مفاهیم دینی و اسلامی، جامعه و خانواده دارای حیات هستند.

وی ادامه داد: از این رو قرآن کریم، برخی از موجوداتی را که علوم طبیعی و مادی مرده می‌داند، دارای حیات دانسته و از سوی دیگر، کسانی که به ظاهر دارای حیات هستند را مرده می خواند.

حجت ‌اسلام والمسلمین رستمی گفت: از سوی دیگر بحث سلامت و حیات یک جامعه و محیط علمی مطرح است، جامعه‌ای از سلامت معنوی برخودار است که از حیات طیبه برخوردار باشد، به تعبیر قرآن، به مرد و زنی که عمل صالح انجام دهند، حیات طیبه داده می‌شود.

وی با بیان این که آنچه که جزء عوامل تأمین کننده سلامت مانند سلامت جسمی باشد، در حیات طیبه باید بررسی شود، گفت: قرآن موضوع امر به معروف و نهی از منکر را موضوع برتر سلامت جامعه می‌داند تا با عوامل مخل برخورد شود و عوامل تأمین کننده حیات جامعه گسترش پیدا کند.

رییس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب با تأکید بر این که آن چه که به سلامت جامعه آسیب می‌‌زند باید از بین رفته و آن چه حیات جامعه را افزایش می‌دهد باید ترویج شود، بیان کرد: نقش مهم مراقبت اعم از بازدارندگی و تقویت در حوزه‌های مرتبط با سلامت معنوی جامعه بایستی مورد توجه قرار گیرد.

حجت ‌اسلام والمسلمین رستمی تأکید کرد: اهمیت دانشجویان که عناصر و فضایل جامعه بوده و ذاتا شخصیت های ارزشمند و برتری هستند و مؤثر بودن جامعه علمی و دانشگاهی بر دیگر اعضای جامعه و مردم دو دلیل و ویژگی اهمیت‌دار بودن دانشگاه است.

رییس نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در پایان افزود: دانشگاهی که به سلامت معنوی توجه داشته باشد، دانشگاهی است که به همه مؤلفه‌ها و عناصر مقوم آن توجه شود، چراکه بدون توجه به این عناصر نمی‌توان به هدف یعنی نهادینه شدن سلامت معنوی در این محیط علمی دست پیدا کرد./876/پ202/س

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
مهدی شاهی
ارسال نظرات