۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۹۸۵۶۸
در حرم مطهر امام خمینی‌؛

اجتماع عظیم حوزویان با عنوان «حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود

اجتماع عظیم حوزویان با عنوان «حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود
حجت الاسلام کبیریان گفت: اجتماع عظیم حوزویان با عنوان «حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی» مقارن با صدور فرمان منشور روحانیت امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه مخاطبان اصلی بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری همزمان با آغاز دهه پنجم انقلاب صادر فرمودند جوانان هستند، گفت: این بیانیه نقشه راه آینده برای جوانان است.

وی با بیان اینکه یکی از اقشاری که مخاطب اصلی این بیانیه خواهد بود طلاب هستند، افزود: مخاطب اصلی توصیه های هفت گانه رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه هستند مثل توصیه به علم، معنویت، اخلاق، سبک زندگی اسلامی و برقراری عدالت در جامعه که قاعدتا حوزه یا مخاطب اصلی است و یا در خط مقدم مخاطبان قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با خطاب قرار دادن حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: حوزه های علمیه خواهران وظیفه دارند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را بارها مرور کرده، بند بند آن را مطالعه کنند و نقش خودشان را در تحقق این مهم تبیین کنند و سپس، آن را سرلوحه عمل خودشان در حوزه های علمیه قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به سالروز صدور پیام منشور روحانیت تصریح کرد: حضور پرشور طلاب در اجتماع بزرگی که روز یکشنبه پنجم اسفند ماه در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود قدم اول لبیک گفتن به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: مدیران مدارس علمیه نیز  تلاش خواهند کرد جلساتی را با حضور طلاب خودشان در مدارس تشکیل دهند و برگزاری کرسی های آزاداندیشی با محوریت این بیانیه داشته باشند تا این مطلب برای طلاب نهادینه شود که نقشه راه آینده حوزه علمیه این بیانیه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در رابطه با مکان برگزاری اجتماع طلاب بیان کرد: اینکه جلسه در مرقد امام راحل برگزار می شود، به دلیل تقارن صدور بیانیه رهبر معظم انقلاب با صدور منشور روحانیت است، همانطور که منشور روحانیت حضرت امام خمینی(ره) نقشه راه حوزه های علمیه بود بیانیه گام دوم نیز نقشه راه از زبان امام فعلی جامعه و در واقع این بیانیه مکمل و ادامه منشور روحانیت امام راحل است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با تاکید بر اینکه طلاب فراموش نکنند یک وظیفه نسبت به منشور روحانیت دارند که نباید فراموش شود یا سهل انگاری صورت بگیرد، گفت: روز یکشنبه که همه طلاب در این جلسه شرکت خواهند کرد در واقع کلاس درس طلاب به عنوان کلاس درس بیانیه دوم انقلاب و یکی از کلاس های مهم و پرشور در مکان حرم امام(ره) برگزار خواهد شد.

وی در پایان توصیه کرد: طلاب حضور در این اجتماع را به عنوان یک وظیفه انقلابی و لبیک به رهبری و پاسداشت خون شهدا بدانند و احساس مسؤولیت کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات