۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۹۸۶۹۰
استاد حوزه علمیه:

وحدت و همبستگی مهمترین توصیه امام خمینی به طلاب در منشور روحانیت است

وحدت و همبستگی مهمترین توصیه امام خمینی به طلاب در منشور روحانیت است
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به منشور روحانیت، گفت: طلاب با از بین بردن سلیقه‌های شخصی، وحدت و همبستگی را در حوزه علمیه حفظ کنند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی امام جمعه موقت کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با منشور روحانیت امام خمینی (ره)، گفت: طلاب منشور روحانیت امام خمینی (ره) را بخوانند و در زندگی طلبگی خود به آن عمل کنند.
 
وی افزود: حوزه علمیه در طول چهل سال از انقلاب اسلامی توانست بعضی از اهداف امام خمینی (ره) را انجام و انقلاب را به نسل بعدی انتقال دهد.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با بیان این که تفکر ناب امام خمینی (ره) یکی از تفکرات انقلاب و با تجربه برای طلاب بوده، ابراز داشت: طلاب سعی کنند در زندگی خود تفکرات امام و رهبری را داشته باشند تا یک روحانی موفق در کشور برای مردم باشند.
 
وی افزود: حرکت حوزه علمیه در جهت انقلاب یک حرک خوب و مفید بوده که توانسته مردم را با دین اسلام و مسائل سیاسی و فرهنگی آشنا کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به این که جدایی از مردم از ضعف‌های مهم طلاب و روحانیان شمرده می‌شود، خاطرنشان کرد: جایگاه حوزه علمیه از مهم‌ترین جایگاه‌هایی بوده که همه مردم به این جایگاه علم دارند که در طول زمان باید احترام به طلاب و روحانیان در جامعه حفظ شود.
 
وی ابراز داشت: طلاب اختلاف سلیقه‌های را در حوزه‌های علمیه کنار بگذارند، زیرا سبب اصلی اختلاف‌ها در حوزه‌های علمیه عمل کردن به سلیقه‌های شخصی است.
 
امام جمعه موقت کرمان با بیان این که اختلاف فتوا و مباحثه کردن در حوزه‌های علمیه ربطی به بحث وحدت ندارند، بیان کرد: طلاب و روحانیان همه در مسیر نظام اسلامی و انقلاب گام برمی دارند و برای پیشرفت کشور کمک می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: وحدت و همبستگی یکی از توصیه‌های مهم امام خمینی (ره) در منشور روحانیت به طلاب است و طلاب سعی کنند با از بین بردن سلیقه‌های شخصی، وحدت و همبستگی را در حوزه علمیه حفظ کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به این که دشمنان به دنبال از اختلاف افکنی بین طلاب و روحانیان هستند، اظهار داشت: حوزه علمیه باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه باشد و بتواند پاسخگوی جامعه باشد و طلبه‌ای می‌تواند امروزه جوابگوی مسائل شرعی و دینی مردم بوده که اهل درس و تحقیق باشد.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان بیان داشت: بصیرت داشتن نسبت به مسائل روز دنیا و کشور، از مهم‌ترین توصیه‌های امام خمینی (ره) و رهبری به مردم است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با توجه به این که طلاب درس و بحث خود را با دقت در حوزه‌های علمیه جدی بگیرند، گفت: طلبه‌ای می‌تواند فقیه شود و نیاز روز جامعه را حل کند که اهل تحقیق و پژوهش باشد./۹۷۰۷/ت310/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات