۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۹۸۷۹۲
رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران تشریح کرد؛

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده های بزرگ اقتصادی و امنیتی

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده های بزرگ اقتصادی و امنیتی
قاضی غضنفرآبادی در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده های بزرگ اقتصادی و امنیتی تأکید کرد که قوه قضاییه با قاطعیت در این زمینه عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی قاضی دادگاه انقلاب اسلامی تهران در نشست گزارش وضعیت پرونده های کلان اقتصادی و امنیتی که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی همچون چشمه ای جاری در حال حرکت است، گفت: اگر ما هم در میدان نباشیم فاطمیون و زینبیون و علویون هستند.

وی افزود: هدف از ایجاد داعش و گروه های تکفیری بدون شک تسلط بر عراق و سوریه برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی در ایران بود و خیلی عجیب است که هنوز عده ای این مسأله را درک نکرده اند.

حجت الاسلام غضنفر آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عمده دلیل فساد اقتصادی، فساد مسؤولان و مدیران است، گفت: خیلی از مدیران ابتدا انسان های خوبی بوده اند ولی در ادامه وسوسه شده و سقوط کرده اند، بنابراین مسؤولان پارسا، متعهد و متخصص در جلوگیری از فساد نقش اساسی را ایفا می‌ کنند.

وی اضافه کرد: برخی اوقات نیز گسترش فساد به مردم نیز بازمی گردد چراکه آنها نیز گاهی با انتخاب بد می‌ توانند زمینه را برای این مسأله فراهم کند، چراکه اگر مدیری که در رأس قرار دارد متعهد و متخصص و دلسوز نباشد زیردستان او نیز گاها دچار فساد می‌ شوند.

رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران در ادامه با اشاره به قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با دانه درشت ها بیان داشت: به همین منظور با پیشنهاد رییس قوه قضاییه و موافقت رهبر معظم انقلاب چهارشعبه اختصاصی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای این منظور تشکیل شد که احکام این شعب به غیر از اعدام قطعی تلقی می‌ شود.

وی افزود: در همین راستا سلطان قیر و سکه اعدام شدند که در این پرونده ها ما شاهد بزرگترین جعل های سند بودیم تا جایی که 1100 میلیارد تومان بدهی داشتند و نزدیک به 150 مورد نیز سند و ضمانت نامه بانکی جعل کرده بودند.

حجت الاسلام غضنفرآبادی با بیان این که در چند ماه اخیر به پرونده بیش از 200 نفر در ارتباط با سکه و ارز رسیدگی شده است، گفت: یکی از پرونده های سنگین نیز مربوط به بانک سرمایه می‌ شود که 30 مدیر متهم دارد و این پرونده نیز در شرف صدور رأی است.

وی ادامه داد: همین طور در ارتباط با پتروشیمی و خودرو نیز پرونده های جعل اسناد ثبت سفارش و برخی از مدیران بانک ملی نیز در دست بررسی و صدور رأی است و در ارتباط با پرونده های امنیتی نیز برزگترین پرونده های در دست بررسی مربوط به جاسوسی می‌ شود.

رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران یادآور شد: کشف پرونده های جاسوسی کار بسیار سختی است چراکه این افراد خود را در قالب انسان های موجه جلوه می‌ دهند تا جایی که برخی از آنها در سطح بالای مذاکرات دولتی نیز شرکت کرده و نفوذ کرده اند.

وی در پایان با بیان این که قوه قضاییه در برخورد با تمام پرونده های فساد اقتصادی و امنیتی بدون فوت وقت و با قاطعیت عمل کرده است، گفت: ما منکر برخی فسادهای دستگاه قضایی نیستیم ولی همیشه یک طرف پرونده که حکم به علیه او صادر شده ناراضی است هرچند یقین داشته باشد که مرتکب فساد شده و این مسأله دلیل برفساد نمی شود./1330/پ203/ق

ارسال نظرات