۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۹۸۸۳۹

انتخاب ۱۰ میهمان بورسیه نمایشگاه کتاب تهران

انتخاب ۱۰ میهمان بورسیه نمایشگاه کتاب تهران
۱۰ بورسیه به‌عنوان میهمان اصلی و دو بورسیه به‌عنوان مهیمان رزرو برای حضور در این دوره از نمایشگاه انتخاب شدند.
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد شاکری در خصوص بورسیه‌های میهمان نمایشگاه کتاب اظهار داشت: اعضای شورای انتخاب بورسیه‌های میهمان، مصادیق را در جلسه مورخ ۵ اسفند تعیین کردند. براساس ملاک‌های مورد بحث و براساس توزیع گستره جغرافیایی متقاضیان، از میان ۳۵ درخواست و پیشنهاد از مجرا‌های مشخص، در نهایت ۱۰ بورسیه میهمان اصلی و ۲ بورسیه میهمان رزرو معین شد و همچنین روسای چند نمایشگاه به صورت مقامات میهمان انتخاب شدند.

مدیر بخش امور بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران در خصوص روند پیشرفت امور این بخش از نمایشگاه گفت: امسال در تلاش هستیم فعالیت‌های این حوزه از نمایشگاه را هدفمندتر و با استاندارد‌های متفاوتی برگزار کنیم. بر همین اساس، در واحد‌های مرتبط با امور بین‌الملل نظیر مهمان ویژه و بورسیه‌های میهمان و همچنین بازار جهانی کتاب و کشور‌ها و مراکز فرهنگی یک زمان‌بندی معین شده تا با وجود کمبود زمان و تعطیلات پیش رو بتوانیم به بهترین شیوه مسائل این بخش را پی گیری کنیم.

وی در همین زمینه افزود: علاوه بر کشور میهمان، تقاضا‌های زیادی برای حضور در نمایشگاه از ناشران در اروپا و آفریقا داشتیم. در ادامه مسیر طی شده، در حال بررسی هستیم تا بتوانیم با نمایشگاه‌های دیگر به صورت تبادل غرفه مراوده داشته باشیم و از طرفی کشور‌های منطقه و حوزه تمدنی ما، به گونه‌ای خواهان فعال شدن دبیرخانه بخش بین الملل به صورت دائمی و در طول سال هستند تا امکان تعاملات و بهره مندی از تجربیات طرفین میسر شود.

سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۴تا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. ​/۹۹۸/د ۱۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات